شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] Use of undefined constant inline_ad - assumed 'inline_ad' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 331 - File: inc/plugins/my_ad_manager.php PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/my_ad_manager.php 331 errorHandler->error
/inc/class_plugins.php 139 myads_inline
/inc/functions_post.php 785 pluginSystem->run_hooks
/showthread.php 1063 build_postbit
Warning [2] Use of undefined constant inline_ad - assumed 'inline_ad' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 44 - File: inc/functions_post.php(799) : eval()'d code PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions_post.php(799) : eval()'d code 44 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 799 eval
/showthread.php 1063 build_postbit



اعلانات

- توجه: بخش لینک سازی و بخش کاملا آزاد ایجاد شد تا کاربران برای لینک سازی مطالب و موضوعات مرتبط با سایت خودشون رو با بقیه و موتورهای جستجو به اشتراک بگذارند توجه کنید اگر کاربری روزانه بالای 5 مطلب و لینک ارسال نمایید اکانت کاربری مسدود خواهد شد.

- توجه: دوستان لطفا سوالات خود را از طریق شماره تماس موجود در سایت اعلام نکنید با پیامک یا تلگرام و... این شماره برای تماس های ضروری مشتریان فروشگاه قرار گرفته است.

- قابل توجه کاربران: سوالات خود را از طریق پیام خصوصی ارسال ننمایید و فقط از طریق انجمن پیگیر باشید به سوالاتی که از طریق پیام خصوصی ارسال شود به هیچ عنوان جواب داده نخواهد شد.


تبلیغات
ads
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازاریابی دهان به دهان برای کسب و کار
#1
بازاریابی دهان به دهان را علمی تر پیش ببرید
بازاریابی و بهینه سازی
 


[تصویر:  %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%...%D8%AF.jpg]
تا به اینجا ما محصول فوق العاده‌ای را ساختیم تا با رفع نیاز مشتری او را شگفت زده کند و برای محصول و کسب و کار خودمان، پیام به یاد ماندنی ساختیم تا کمتر فراموش شود و در به در به دنبال مشتری های اولیهگشتیم و توانستیم به سختی آن ها را پیدا کنیم. تمام اینها چرخ دنده‌های بازاریابی دهان به دهان را برای کسب و کار ما ساخته‌اند ولی زمانی که می‌خواهیم این چرخ دنده‌ها را به حرکت در آوریم صدای قریژ ویریژ آنها گوش‌مان را کر می‌کند، پس نیاز به روغن کاری دارد تا روان حرکت کند و ماشین پول سازی ما ساخته شود.
خیلی وقت‌ها از کسب‌وکارها می‌پرسیم که استراتژی بازاریابی‌تان چیست؟ صدای خودشان را صاف می‌کنند و می‌گویند (( بازاریابی دهان به دهان)) و زمانی که دلیلش را می‌پرسیم، تازه متوجه می‌شویم که صاحبان کسب‌وکار، بازاریابی دهان به دهان را معادل با بازاریابی مجانی در نظر می‌گیرند. این حرف زمانی درست است که فعالانه به دنبال بازاریابی دهان به دهان نروند و همینجوری دست روی دست بگذارند تا شاید دری به تخته‌ای بخورد و بعد از سال‌ها و یا حتی دهه‌ها که گذشت، کسب‌وکار آنها بین مردم صدا کند.
این فرآیند این قدر آهسته اتفاق می‌افتد که شاید عمر یک کسب‌و‌کار کوچک هیچ وقت به این قدر نرسد نمی‌توان افسار کسب‌و‌کار را در اختیار دیگران قرار داد و همه چیز را به احتمال و شانس و اما و اگر بسپاریم. پس باید چطور فعالانه وارد گود شویم تا مردم در مورد ما صحبت کنند و به یکدیگر پیشنهاد بدهند؟

[تصویر:  customer-requirement.jpg]

۱- از مشتریان درخواست ارجاع کنیم
توی شماره فروردین ماه مجله همشهری داستان، سردبیر قسمتی از حرف‌های خودش را اینجوری به مخاطبان در میان گذاشت:
(( مجلات کاغذی روزگار سختی را می‌گذرانند، رقابت در دنیای که همه سرشان توی گوشی‌های هوشمند است سخت تر و سخت تر می شود. تنها راهی که نسخه کاغذی داستان چاپ بشود این است که شما داستان را تبلیغ کنید و هدیه‌اش بدهید.))
خیلی از کسب‌وکارها دوست ندارند که اینطور به نظر بیایند که نیازی به توصیه مشتریانشان به دیگران دارند. در اصل تصور می‌کنند درخواست توصیه شبیه این است که درخواست لطف از طرف مشتری، کرده‌اند و این موقعیت با چیزی که آنها از کسب و کارشان ساخته اند در تضاد است. ولی باید این حقیقت را بدانیم که یکی از بهترین استراتژی‌هایی برای کسب چیزی که شما برای کسب‌وکارتان می‌خواهید، فقط درخواست کردن است.
به نمونه مجله همشهری داستان نگاه کنید، چقد هنرمندانه درخواست خودش را برای توصیه به دیگران بیان کرده است. اول از همه حتما این مجله برای ما با ارزش است که الان در دست داریم و می‌خریم و بعد از آن با یک ساده دلیل ما را مجاب می‌کند که به دوستانمان توصیه کنیم و حتی پای خود را فراتر می‌گذارد و توصیه می‌کند ما لذت خواندن مجله را به آن‌ها هدیه کنیم. در اصل می‌بینید که اینطور به نظر می‌رسد که منفعت مخاطب در این است که این کار را بکنید وگرنه حیات مجله به خطر می‌افتد.

[تصویر:  coustomer-help.jpg]

۲- به مشتریان کمک کنیم
ما در جامعه در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیریم که مطابق آنها نقش‌های مختلفی را می‌پذیریم، به عنوان مثال ما تنها یک سبد دوستان در ذهن خودمان نداریم که هر کسی با ما آشنا شد، او را درون آن قرار دهیم. ماکوم گلدول در کتاب Tipping point در این مورد یک عدد طلایی را بدست آورده است. او اعتقاد دارد آدم ها تنها با ۱۵۰ نفر می توانند ارتباط موثر و پایداری داشته باشند.
توی دنیای کوچک ۱۵۰ نفر همه از هم خبر دارند، مشکلات هم را می‌دانند و خیلی وقت‌ها راه حل‌های مشترک را به هم پیشنهاد می‌دهند. ولی در دنیای امروز هر کسی با بیش از ۵۰۰ نفر ارتباط دارد، که هیچ کس نمی تواند همه چیز از افراد مختلف را به یاد داشته باشد، شرایط او را بداند تا راه حلی به او بگوید. پس زمانی که ما از مشتری هایمان درخواست می کنیم که محصول ما را به دوستان شان معرفی کنند، با یک حالت گیجی رو به رو می شوند، و اصلا شاید نام را به یاد نیاورد ولی اگر ما از بین یک جامعه کوچک تر در ذهن مشتریمان در خواست نامی کنیم، حتما به شما بیش از همان گروه چند نام را لیست می کنند.
مثلا وقتی ما تور‌های طبیعتگردی و ماجراجویانه برگزار می‌کنیم، به مسافرانمان بگوییم به دوستانشان معرفی کنند، قطعا آنها خیلی سریع نمی‌توانند کسی را پیدا کنند که از تور‌های ما لذت ببرد ولی وقتی ما خودمان شناسایی کردیم و می دانیم بیشتر ورزشکارها به دنبال هیجان هستند و از مسافرمان بخواهیم به دوستان باشگاه ورزشی اش نام سه نفر را برای همسفری با ما بگویید، قطعا بیشتر از سه نفر اسم روی کاغذ خواهیم داشت.

[تصویر:  calander.png]

 
۳- همیشه در دید مشتریان باشیم
همان مسافری که بعد از سفر هیجان زده است و بی صبرانه منتظر است که روز باشگاه برسد وبا دوستان اش در مورد تجربه اش صحبت کند، تا دو روز بعد که می خواهد به باشگاه برود درگیر مسائل مختلف می شود و زمانی که به باشگاه می رسد، ما را از ذهن خودش پاک کرده است. پس باید حواسمان باشد که همیشه خودمان را در ذهن مشتری زنده نگه داریم. می‌توانیم تجربه منحصر به فرد مشتری‌مان را به او یادآوری کنیم، یا به او ایمیل یا پیام بدهیم که یادش نرود که به فلانی و فلانی در مورد ما بگوید و همیشه در شبکه‌های اجتماعی در مورد پیشنهاد به دوستان صحبت کنیم.

[تصویر:  discount-customer.jpg]

 
۴- برای پیشنهادهای آنها مشوق بگذارید
افراد به دلایل مختلف مثل کمک کردن، ارتباط و یا متقاعد کردن با دیگران تجربه های خودشان را به اشتراک می گذارند و اگر برای آن ها انگیزه بیشتری را فراهم کنیم قطعا سرعت بیشتری به پیشنهاد ها داده ایم. لزوما این مشوق ها نباید پولی باشد، مثلا دراپ باکس به هم پیشنهاد دهنده و هم دوستانشان فضای ابری می دهد یا می توانیم ارتقا سطح کاربری در نظر بگیریم.
ولی معمول‌ترین نوع مشوق هایی که می‌توان استفاده کرد، دادن تخفیفات از محصول و خدماتمان است. در مقالات آینده ساختار آن و نوع انتخاب مشوق را بیشتر باز می کنیم. تا با اینجا از مزایا بازاریابی دهان به دهان، ابزارها مورد نیاز و روش های فراگیر کردن آن صحبت کردیم ولی سوال اصلی اینجاست که چرا کسب و کارها کمتر به سراغ این نوع از بازاریابی می روند؟
جواب ساده است، این نوع بازاریابی در تعداد مشتریان کم راحت کنترل می شود ولی زمانی که کم کم بر تعداد مشتریان اضافه شود دیگر قابل کنترل نیست و اینجاست که به همان اندازه می تواند باعث رشد یک کسب و کار باشد، این نوع بازاریابی می‌تواند دردسر صاحبان کسب‌و‌کار باشد و سریع یک کسب و کار را به زمین بزند. راه حل این مورد داشتن یک برنامه ریفرال مارکتینگ است.
مقالات مرتبط
[تصویر:  10-%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D9%86-...-Adobe.jpg]
10 پلاگین رایگان طراحی وب برای فتوشاپ Adobe

[تصویر:  %D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D...%D8%AF.jpg]
اسکچ در مقابل فتوشاپ: کارشناسان طراحی چه می گویند
تبلیغات
ads


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دستگاه‌ ایجاد پارازیت GPS ،تهدید جدی برای کوادکوپترها flystation 0 60 ۱۴۰۰-۰۷-۱۲، ۰۴:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: flystation
  ۵ راهکار موثر برای بازآفرینی کسب‌و‌کار محمد قاسمی 0 57 ۱۴۰۰-۰۷-۱۲، ۱۲:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: محمد قاسمی
  برای ریزش موهای خود چه کنیم ؟ soheyla 0 56 ۱۴۰۰-۰۷-۱۰، ۰۵:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: soheyla
  از کجا تعمیرگاه و نمایندگی معتبری را برای تعمیر تخصصی یخچال پیدا کنیم؟ rahado 0 32 ۱۴۰۰-۰۷-۰۵، ۰۲:۳۲ ق.ظ
آخرین ارسال: rahado
  معرفی اپلیکیشن های برتر برای خرید اینترنتی (نو و دست دوم) محمد قاسمی 0 27 ۱۴۰۰-۰۷-۰۲، ۰۳:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: محمد قاسمی
  نیاز به ثبت برند برای صادرات کالا fekr_bartar 0 36 ۱۴۰۰-۰۶-۲۷، ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: fekr_bartar
  بهترین زبان برای برنامه نویسی اندروید چیست؟ zohreh-kamali 0 36 ۱۴۰۰-۰۶-۱۶، ۱۲:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: zohreh-kamali
  نصب دزدگیر تصویری برای خودرو opcosport 0 34 ۱۴۰۰-۰۶-۱۵، ۰۴:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: opcosport
  دنبال افزونه چت آنلاین برای سایتت می گردی؟ محمد قاسمی 0 37 ۱۴۰۰-۰۶-۱۲، ۰۳:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: محمد قاسمی
  موثرترین راهکار برای درمان بواسیر یا هموروئید چیست؟ govarnosh 0 96 ۱۴۰۰-۰۵-۲۴، ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: govarnosh

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تبلیغات
ads