۱۳۹۷-۰۳-۲۷، ۰۳:۴۰ ب.ظ
وقتی که فروشنده انتخاب اولیه را انجام داد ، خریدار بایستی کار مذاکره را شروع نماید تا در مورد موضوعات مختلف با هم به توافق برسند. حقیقت آن است که کار مکاتبه و مذاکره تا اندازه زیادی در هم ترکیب شده است.
بعضی از خریداران پس از یافتن منبع ، شروع به مکاتبه نموده و درخواست پروفرما می نمایند. در صورتی که بعضی از خریداران ، مکاتبات و مذاکرات طولانی را جزئی از کار خود می دانند تا بتوانند تعداد امتیاز بیشتری از فروشنده بگیرند.
اصولا موضوعات مورد بحث در طول مکاتبات و مذاکرات تجاری شامل موارد زیر می باشد :
- تخفیف
- قیمت
- بیمه
- نوع حمل
- کمیت و کیفیت محصول
- تاریخ تحویل
داشتن مهارت در مکاتبه و مذاکره سبب موفقیت خریدار می گردد. منفعت هایی مثل کاهش تعهدات خود و بیشتر شدن تعهدات طرف مقابل ، توافق نمودن بر روی روش پرداخت ، گرفتن تخفیف و موارد دیگر از جمله مواردی می باشند که در مکاتبه و مذاکره مناسب با فروشنده می توان به آن دست یافت.
بعضی از خریداران پس از یافتن منبع ، شروع به مکاتبه نموده و درخواست پروفرما می نمایند. در صورتی که بعضی از خریداران ، مکاتبات و مذاکرات طولانی را جزئی از کار خود می دانند تا بتوانند تعداد امتیاز بیشتری از فروشنده بگیرند.
اصولا موضوعات مورد بحث در طول مکاتبات و مذاکرات تجاری شامل موارد زیر می باشد :
- تخفیف
- قیمت
- بیمه
- نوع حمل
- کمیت و کیفیت محصول
- تاریخ تحویل
داشتن مهارت در مکاتبه و مذاکره سبب موفقیت خریدار می گردد. منفعت هایی مثل کاهش تعهدات خود و بیشتر شدن تعهدات طرف مقابل ، توافق نمودن بر روی روش پرداخت ، گرفتن تخفیف و موارد دیگر از جمله مواردی می باشند که در مکاتبه و مذاکره مناسب با فروشنده می توان به آن دست یافت.