شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
اعلانات

- توجه: بخش لینک سازی و بخش کاملا آزاد ایجاد شد تا کاربران برای لینک سازی مطالب و موضوعات مرتبط با سایت خودشون رو با بقیه و موتورهای جستجو به اشتراک بگذارند توجه کنید اگر کاربری روزانه بالای 5 مطلب و لینک ارسال نمایید اکانت کاربری مسدود خواهد شد.

- توجه: دوستان لطفا سوالات خود را از طریق شماره تماس موجود در سایت اعلام نکنید با پیامک یا تلگرام و... این شماره برای تماس های ضروری مشتریان فروشگاه قرار گرفته است.

- قابل توجه کاربران: سوالات خود را از طریق پیام خصوصی ارسال ننمایید و فقط از طریق انجمن پیگیر باشید به سوالاتی که از طریق پیام خصوصی ارسال شود به هیچ عنوان جواب داده نخواهد شد.


تبلیغات
ads
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی سایت Google Lighthouse چیست و چگونه کار می کند؟ فیس‌بوک تلگرام
#1
Google طیف گسترده ای از ابزارها را دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید. Google Ads ، Google My Business و Merchant Center نمونه های خوبی از این مورد هستند. اما آنچه شاید کمتر درباره آن شنیده باشید Google Lighthouse است.
resim
این ابزاری است که به شما امکان می دهد تا وب سایت خود را در حد ممکن بهینه کنید و برای دسته های مختلفی که آنالیز می کند، امتیاز کسب کند. در این مقاله، ما دقیقاً توضیح خواهیم داد که Google Lighthouse چیست و با آن چه کار می توانید بکنید.

Google Lighthouse چیست؟
Google Lighthouse ابزاری است که با آن می توانید وب سایت خود را مورد بررسی انجام دهید. می توانید از آن به عنوان یک برنامه افزودنی ساده Google Chrome یا به همراه Chrome DevTools استفاده کنید (این مجموعه ای از ابزارهای توسعه دهنده وب است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد افزونه Chrome صحبت کنیم.

resim
اگر اکتنشن Chrome را نصب کرده اید، تصویر فوق را مشاهده خواهید کرد.
به صفحه مورد نظر خود بروید، روی آیکون ابزار کلیک کنید و سپس بر روی “Generate report” کلیک کنید.
این پسوند صفحه جدیدی را باز می کند که وب سایت در اشکال مختلف بارگیری می شود و بنابراین در نقاط مختلف آزمایش می شود. Lighthouse پس از بارگیری صفحه، صفحه جدیدی را با این گزارش باز می کند.
وب سایت در ۵ نقطه مختلف آزمایش شده است:

  • ۱-Performance score

  • ۲-Progressive Web App score

  • ۳-Accessibility score

  • ۴-Best Practices score

  • ۵-SEO score
گزارش Google Lighthouse
بخش اول این گزارش به شرح زیر است:
resim

شما بلافاصله قسمتهای مختلف برای هر قسمت را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ مشاهده می کنید (۰ بدترین و ۱۰۰ بهترین). ۰ پایین ترین امتیاز ممکن است که می توانید در هر گروه کسب کنید. با این حال ، نمره ۰ معمولاً خطایی را در Lighthouse نشان می دهد. اگر بارها و بارها نمره ۰ را مشاهده کردید، می توانید در repo Lighthouse اشکال ایجاد کنید.
بیایید تمام قسمت های زیر را مرور کنیم و منظور آنها را توضیح دهیم:


۱- Performance score
حسابرسی عملکرد شامل چندین نکته است که بررسی می شوند. به عنوان مثال، اولین بررسی برای First Meaningful Paint (FMP) است که با نمایش محتوای بصری صفحه شما اندازه گیری می شود. آنچه در اینجا دقیقاً اندازه گیری می شود ، زمان شروع بارگذاری صفحه و ارائه تصاویر بصری است. طبق اطلاعات وب سایت های گوگل، وب سایت های بسیار خوب FMP را در حدود ۱،۲۲۰ میلی ثانیه ارائه می دهند. بنابراین این بار با نمره ۹۹ مطابقت دارد.
بارگیری یک صفحه وب در واقع همیشه راهی است که در تصویر زیر نشان داده شده است. در ۷ مرحله ابتدا گرافیک ها بارگیری می شوند ، سپس در واقع می توانید از اولین دکمه هایی که در صفحه و موارد مشابه ظاهر می شوند استفاده کنید. و در آخر اینکه کل وب سایت بارگیری می شود. این فرآیند پایه و اساس Google Lighthouse است.

resim

هر امتیاز برای امتیاز عملکرد به طور یکسان شمرده نمی شود. در اینجا می توانید بدانید که نقاط مختلف (برای هر قسمت) چقدر سنگین است.
اگر چندین بار بررسی Lighthouse را انجام دهید ، احتمالاً تفاوت در نتایج را برای مؤلفه عملکرد مشاهده خواهید کرد. دلیل این امر این است که وب سایت همیشه به روشی متفاوت و با سرعتی متفاوت بارگیری می شود. بنابراین این کاملاً طبیعی است.


۲- Progressive Web App score

Progressive Web App score (یا PWA) یک وب سایت عادی است که دارای ویژگی های یک برنامه است ، که به صورت آفلاین نیز موجود است. این بدان معنی است که وب سایت شما می تواند به عنوان نوعی برنامه ساده شده استفاده شود. این یک تحول مهم امروزه است زیرا تقریباً همه چیز از طریق دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد. بنابراین این نمره میزان عملکرد وب سایت شما به عنوان یک برنامه ساده شده موبایل را اندازه گیری می کند.

امتیاز PWA براساس “Baseline Progressive Web App Checklist” از Google است. این شامل ۱۴ نکته است که وب سایت شما باید آن را ملاقات کند. Lighthouse به طور خودکار ۱۱ از ۱۴ امتیاز موجود در لیست چک را در حین کار بررسی می کند. بر خلاف امتیاز عملکرد، هر امتیاز در امتیاز PWA دارای وزن برابر است. بنابراین، هر نقطه راضی برای ۹ امتیاز برای PWA مطابقت دارد.

۳- Accessibility score

با Accessibility score، نقاط مختلف به روش های مختلف وزن می گیرند (دقیقاً مانند امتیاز عملکرد). با این وجود، آنچه در اینجا متفاوت است این است که شما فقط درصورتیکه شرایط را کاملاً برآورده کنید ، امتیاز کسب می کنید. در امتیاز عملکرد ، اگر بخشی از آن را کسب کرده باشید ، امتیاز جزئی را کسب می کنید. در اینجا ، این مورد نیست.
با Accessibility ، شرایط کاملاً واضحی است که باید آنها را ملاقات کنید، مانند: تصاویر دارای آلت متن هستند، صفحه دارای زبان قابل فهم است ، عناصر به وضوح ساختار یافته و غیره هستند.

۴- Best Practices score

با استفاده از Best Practices score ، اگر کاربران بتوانند متن را در قسمت “رمز عبور” و موضوعات فنی مختلفی بچسبانند ، چیزهای مختلفی مانند استفاده از HTTPS مورد آزمایش قرار می گیرند.
اینها مواردی هستند که اغلب در وب سایت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و خوب کار می کنند. این استاندارد امروزه برای وب سایت ها است. این امتیاز نمره به شما نشان می دهد که وب سایت شما چگونه در این استاندارد قرار می گیرد.

۵- SEO score

نمره سئو نشان می دهد وب سایت شما با موتور جستجو چقدر مناسب است و صفحات شما به راحتی در Google (و سایر موتورهای جستجو) قرار می گیرند.
آیا وب سایت شما با موبایل سازگار است؟ آیا اندازه قلم طبیعی است؟ آیا تمایزی بین عناوین H1 و H2 ایجاد شده است؟
این موضوع عمدتاً در مورد چگونگی ظاهر صفحه و اینکه آیا می توانید نمره خوبی کسب کنید یا می توانید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، می باشد.

نتیجه

آیا در حال حاضر یک وب سایت برای خود دارید ، اما می خواهید آن را بهینه سازی کنید؟ اجازه دهید Google Lighthouse گزارشی را به راحتی و رایگان ایجاد کند. شما می توانید تمام جزئیات مربوط به عناصری را که باید روی آن کار کنید و همچنین بخش هایی که قبلاً بهینه شده اند، مشاهده کنید. به این ترتیب می توانید وب سایت خود را برای Google کاملاً بهینه کنید.
طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.
  پاسخ
تبلیغات
ads


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اختلال تیک در کودکان چگونه است ؟ drzakeri 0 12 ۱۳۹۹-۰۷-۲۳، ۰۶:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: drzakeri
  دلیل انتخاب درب ضد سرقت برای خانه یا محل کار چیست؟ seoupdate 0 10 ۱۳۹۹-۰۷-۲۰، ۰۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: seoupdate
  سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ seosite99 0 8 ۱۳۹۹-۰۷-۱۹، ۱۱:۱۵ ق.ظ
آخرین ارسال: seosite99
  مزیت خرید گوسفند زنده از سایت معتبر چیست؟ sara2020 0 9 ۱۳۹۹-۰۷-۱۲، ۰۵:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: sara2020
  درب ضد سرقت چیست؟ | اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت seoupdate 0 8 ۱۳۹۹-۰۷-۰۵، ۰۳:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: seoupdate
  چگونه یک شرکت طراحی سایت قوی پیدا کنیم؟ sida 0 11 ۱۳۹۹-۰۷-۰۲، ۰۶:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: sida
  اوره چیست؟ zoshi 0 11 ۱۳۹۹-۰۷-۰۲، ۰۶:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: zoshi
  سئو چیست؟ - سئو - بهینه سازی سایت marketing99 0 9 ۱۳۹۹-۰۷-۰۱، ۰۷:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: marketing99
  الگوریتم پنگوئن چیست esmaili 1 388 ۱۳۹۹-۰۶-۳۱، ۰۳:۳۸ ق.ظ
آخرین ارسال: HeliaPakzad996
  بلوک سیمانی چگونه تهیه میشود about-block 0 21 ۱۳۹۹-۰۶-۲۶، ۱۱:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: about-block

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تبلیغات
ads