شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] Use of undefined constant inline_ad - assumed 'inline_ad' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 331 - File: inc/plugins/my_ad_manager.php PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/my_ad_manager.php 331 errorHandler->error
/inc/class_plugins.php 139 myads_inline
/inc/functions_post.php 785 pluginSystem->run_hooks
/showthread.php 1063 build_postbit
Warning [2] Use of undefined constant inline_ad - assumed 'inline_ad' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 44 - File: inc/functions_post.php(799) : eval()'d code PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions_post.php(799) : eval()'d code 44 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 799 eval
/showthread.php 1063 build_postbit



اعلانات

- توجه: بخش لینک سازی و بخش کاملا آزاد ایجاد شد تا کاربران برای لینک سازی مطالب و موضوعات مرتبط با سایت خودشون رو با بقیه و موتورهای جستجو به اشتراک بگذارند توجه کنید اگر کاربری روزانه بالای 5 مطلب و لینک ارسال نمایید اکانت کاربری مسدود خواهد شد.

- توجه: دوستان لطفا سوالات خود را از طریق شماره تماس موجود در سایت اعلام نکنید با پیامک یا تلگرام و... این شماره برای تماس های ضروری مشتریان فروشگاه قرار گرفته است.

- قابل توجه کاربران: سوالات خود را از طریق پیام خصوصی ارسال ننمایید و فقط از طریق انجمن پیگیر باشید به سوالاتی که از طریق پیام خصوصی ارسال شود به هیچ عنوان جواب داده نخواهد شد.


تبلیغات
ads
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه مصرف صحیح کربوهیدرات و پروتئین در ورزشکاران
#1
«نحوه مصرف صحیح کربوهیدرات و پروتئین در ورزشکاران»

[تصویر:  19028-high-vs-low-carb-blog-1200x675.jpg]

کربوهیدرات چیست؟
به طورکلی دو نوع کربوهیدرات وجود دارد:
  1.  کربوهیدرات های ساده یا مونوساکارید ها: که بدون دارا بودن مواد مغذی کافی، انرژی فوری قابل توجهی را برای بدن فراهم می کنند. این نوع کربوهیدرات در موادی مانند: دکستروز، مالتودکسترین، نوشیدنی های ورزشی، برنج سفید، چوب شور، نان سفید و شیرینی موجود می باشند.
  2.  کربوهیدرات های پیچیده: که این نوع کربوهیدرات ها به علت سایز و مقدار فیبر بالایی که دارند انرژی را بسیار آهسته به بدن منتقل می کنند.این نوع کربوهیدرات ها در موادی مانند: نان سبوس دار، بلغور جو دو سر، برنج قهوه ای و ذرت بو داده موجود می باشند.
پروتئین چیست؟
این مواد وظیفه تأمین انرژی بدن را برعهده دارند. پروتئین‌ها در تمام واکنش‌ها و ساختارهای سلولی مولکولی بدن انسان و حتی سایر موجودات وجود دارد.

پروتئین ها دربخش های زیر وجود دارند:
  1.  ساختار DNA
  2.  هسته سلول
  3.  غشا
  4.  ساختارهایی مانند هورمون‌ها، مو، ناخن، پوست، نخ ابریشم، تار عنکبوت، ترشحات مخاطی و فیبرهای عضلانی
قطعا اگر پروتئین با مقدار نیاز بدن هر فرد به او نرسد در طی چند روز بدن فرد تحلیل می‌رود و در نهایت منجر به فوت فرد می شود.

بهترین زمان برای مصرف کربوهیدرات ها چه زمانی است؟
همانطور که می دانید نوع و مقدار کربوهیدراتی که دریافت می کنید، تاثیر زیادی بر روی عملکرد و ریکاوری بدن پس از ورزش دارد. برای مثال مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها موجب می شود تا هنگام ورزش، احساس پر بودن معده یا خواب آلودگی داشته باشید.

بهترین زمان های مصرف کربوهیدرات
  •  مصرف کربوهیدرات ۳ تا ۴ ساعت پیش از ورزش در باشگاه ورزشی
  •  مصرف کربوهیدرات پیشنهادی یک ساعت پیش از ورزش در باشگاه ورزشی
  •  مصرف کربوهیدرات پیشنهادی کمتر از ۱۵ دقیقه پیش از ورزش در باشگاه ورزشی
  •  مصرف کربوهیدرات پیشنهادی در طول ورزش در باشگاه ورزشی
  •  مصرف کربوهیدرات پیشنهادی پس از ورزش در باشگاه ورزشی
نکات مهم در رابطه با مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین ها در باشگاه بدنسازی
  •  بهتر است اولین غذای دارای کربوهیدرات را برای جبران انرژی از دست رفته را طی نیم ساعت پس از وزنه زدن شروع کنید.
  •  بهتر است پس از اتمام تمرین ها هر چه زودتر مصرف پروتئین را آغاز کنید. 20-10 گرم پروتئین با کیفیت، همانند پروتئینی که   در وعده های غذایی پیش از ورزش توصیه شده است مصرف کنید.
  •  بهتر است هرچه زودتر کربوهیدرات مصرف کنید. مصرف کربوهیدرات به میزان یک گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای شروع   مناسب است. مصرف کربوهیدرات باید متناسب با شدت و طول مدت تمرینات شما باشد و اینکه آیا تمرینات هوازی در این جلسه   داشته اید یا نه.
مقدار صحیح مصرف کربوهیدرات:
  •  برای فعالیت های کم مثل پیاده روی، 4-3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن فرد
  •  60-30 دقیقه ورزش در روز ، 6-4 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن فرد
  •  90-60 دقیقه ورزش در روز ، 7-5 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن فرد
  •  120 دقیقه یا بیشتر ورزش در روز ، 9-6 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن فرد
منبع: باشگاه بدنسازی بانوان پارت نوین
تبلیغات
ads


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نحوه بررسی کولر گازی شما قبل از تماس با مرکز سرویس mahya68 2 744 ۱۴۰۰-۰۶-۱۱، ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: walkhard
  نحوه ی عملکرد کراتین در بدن sida 0 39 ۱۴۰۰-۰۶-۰۲، ۱۱:۱۱ ق.ظ
آخرین ارسال: sida
  نحوه تماس با تعمیرگاه سامسونگ در تهران rahado 0 59 ۱۴۰۰-۰۴-۲۷، ۱۲:۰۶ ق.ظ
آخرین ارسال: rahado
  نحوه کارکرد الکتروموتور تکنوتاو 0 49 ۱۴۰۰-۰۴-۲۱، ۰۴:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: تکنوتاو
  نحوه چاپ آگهی شرکت در روزنامه رسمی شرکت comreg 0 75 ۱۴۰۰-۰۳-۲۷، ۱۲:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: comreg
  مصرف قرص سرترالین و عوارض آن drzakeri 0 46 ۱۴۰۰-۰۳-۲۲، ۰۷:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: drzakeri
  نحوه تعمیر و تعویض مغزی شیر تصفیه آب در گوارنوش govarnosh 0 70 ۱۴۰۰-۰۳-۱۰، ۱۱:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: govarnosh
  نحوه نگهداری از گل ها و گیاهان vipgandomi 0 65 ۱۴۰۰-۰۲-۰۷، ۱۰:۴۱ ق.ظ
آخرین ارسال: vipgandomi
  نحوه بسته‌بندی تيرآهن در کارخانه به چه صورت است؟ parsarad 0 66 ۱۴۰۰-۰۱-۲۹، ۰۱:۱۵ ب.ظ
آخرین ارسال: parsarad
  نحوه مصرف صحیح کربوهیدرات و پروتئین در ورزشکاران partnovin 0 99 ۱۳۹۹-۱۰-۲۴، ۰۶:۱۷ ب.ظ
آخرین ارسال: partnovin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تبلیغات
ads