۱۳۹۹-۱۱-۰۷، ۰۵:۴۶ ب.ظ
- در ابتدا در مرورگر خود، آدرس http://www.iripo.ssaa.ir را وارد نمایید و وارد سامانه شوید. این سامانه برای ثبت برند ها و نشان تجاری طراحی شده است و صاحبان کسب و کار ها می توانند بدون مراجعه ی حضوری به اداره ی مربوط، درخواست خود را برای ثبت برند به ثبت برسانند و پاسخ را از اداره ثبت نشان های تجاری تنها از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده مشاهده نمایند.
- توجه داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت اینترنتی برند می بایست مدارک لازم را جمع آوری و اسکن نمایید. این مدارک عبارتند از:
1-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی (اشخاص حقیقی)
2-اخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت فتوکپی مدارک شناسناسه صاحبان امضا (اشخاص حقوقی)
3-در صورت داشتن وکیل مدارک مربوط به وکیل و یا نماینده که دارای حق امضا باشند.
4-نام برند نباید لاتین باشد (در صورت لاتین بودن نام برند باید کارت بازرگانی داشته باشید)
5-فتوکپی اخذ مجوز فعالیت
6-یک نمونه از علامت یا برند (باید یک نمونه را اپلود کرده وهمزمان با پر کردن اظهارنامه وچند نمونه گرافیکی از علامت را با سایر مدارک ارسال کرد)
7-اگر فعالیت شما در حوزه های معینی مانند (اموزشی ، پزشکی و...) باشد مدارکی را که نشان دهنده حوزه فعالیت شما است باشد وان علامت مربوط به ان را ثبت کنید وارائه دهید
8-در صورت نیاز از حق تقدم استفاده کنید و مدارک انرا همزمان با اظهارنامه تسلیم نمایید
9-فتوکپی جواز تاسیس بهره برداری، پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت (برای اشخاص حقوقی)
10-در صورت تقاضای ثبت برند خارجی دارید باید معادل ارزی هزینه های ثبتی را بپردازید
- سپس نوع اظهارنامه مورد نظر را انتخاب نمایید.
- در ابتدا می بایست مشخصات مالک برند مانند (اطلاعات شخص حقیقی، شخص حقوقی) درج کنید و در صورت داشتن وکیل، مشخصات وکیل را وارد نمایید.
- سپس می بایست مدارکی را که برای ثبت اینترنتی اسکن نموده اید را بارگذاری نمایید.
-در وارد کردن اطلاعات دقت کافی را مبذول دارید و پس بررسی کردن مجدد، اطلاعات و مدارک وارد شده را تایید نمایید.
-همچنین می بایست نسبت به پرداخت هزینه ثبتی نیز از طریق اینترنت اقدام نمایید.
-در پایان به متقاضیان نام کاربری و کد رهگیری اختصاص می یابد که از طریق آن می توانید درخوست خود را پیگیری نمایید.
-در نهایت لازم است که نسخه برابر اصل شده از مدارک را از طریق پست به این مرکز ارسال نمایید.
هنگامی که تمامی این مراحل توسط متقاضیان انجام می شود و درخواست به دست کارشناسان مربوط این سازمان می رسد، درخواست توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و در صروتی که نقصی در پرونده وجود نداشته باشد ،درخواست تایید خواهد شد و مراتب پرداخت نهایی به اطلاع متقاضیان می رسد و بعد از ان از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضایی اعلام می شود در غیر اینصورت و در بروز مشکلات و نواقص نیز جهت رسیدگی و یا اصلاح و تکمیل مدارک به متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.
نکته: بعد از اتمام تهیه مدارک و ثبت در سایت ثبت برند بادید درخواست خود را از طریق سایت ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری شود و این پیگیری باید از سامانه و پیامک و ایمیل انجام گیرد بخاطر همن باید ادرس ایمیل و شماره همراه شما معتبر باشد تا از طریق ان پیگیری اداری دچار مشکل روبرو نگردد.
- توجه داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت اینترنتی برند می بایست مدارک لازم را جمع آوری و اسکن نمایید. این مدارک عبارتند از:
1-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی (اشخاص حقیقی)
2-اخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت فتوکپی مدارک شناسناسه صاحبان امضا (اشخاص حقوقی)
3-در صورت داشتن وکیل مدارک مربوط به وکیل و یا نماینده که دارای حق امضا باشند.
4-نام برند نباید لاتین باشد (در صورت لاتین بودن نام برند باید کارت بازرگانی داشته باشید)
5-فتوکپی اخذ مجوز فعالیت
6-یک نمونه از علامت یا برند (باید یک نمونه را اپلود کرده وهمزمان با پر کردن اظهارنامه وچند نمونه گرافیکی از علامت را با سایر مدارک ارسال کرد)
7-اگر فعالیت شما در حوزه های معینی مانند (اموزشی ، پزشکی و...) باشد مدارکی را که نشان دهنده حوزه فعالیت شما است باشد وان علامت مربوط به ان را ثبت کنید وارائه دهید
8-در صورت نیاز از حق تقدم استفاده کنید و مدارک انرا همزمان با اظهارنامه تسلیم نمایید
9-فتوکپی جواز تاسیس بهره برداری، پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت (برای اشخاص حقوقی)
10-در صورت تقاضای ثبت برند خارجی دارید باید معادل ارزی هزینه های ثبتی را بپردازید
- سپس نوع اظهارنامه مورد نظر را انتخاب نمایید.
- در ابتدا می بایست مشخصات مالک برند مانند (اطلاعات شخص حقیقی، شخص حقوقی) درج کنید و در صورت داشتن وکیل، مشخصات وکیل را وارد نمایید.
- سپس می بایست مدارکی را که برای ثبت اینترنتی اسکن نموده اید را بارگذاری نمایید.
-در وارد کردن اطلاعات دقت کافی را مبذول دارید و پس بررسی کردن مجدد، اطلاعات و مدارک وارد شده را تایید نمایید.
-همچنین می بایست نسبت به پرداخت هزینه ثبتی نیز از طریق اینترنت اقدام نمایید.
-در پایان به متقاضیان نام کاربری و کد رهگیری اختصاص می یابد که از طریق آن می توانید درخوست خود را پیگیری نمایید.
-در نهایت لازم است که نسخه برابر اصل شده از مدارک را از طریق پست به این مرکز ارسال نمایید.
هنگامی که تمامی این مراحل توسط متقاضیان انجام می شود و درخواست به دست کارشناسان مربوط این سازمان می رسد، درخواست توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و در صروتی که نقصی در پرونده وجود نداشته باشد ،درخواست تایید خواهد شد و مراتب پرداخت نهایی به اطلاع متقاضیان می رسد و بعد از ان از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضایی اعلام می شود در غیر اینصورت و در بروز مشکلات و نواقص نیز جهت رسیدگی و یا اصلاح و تکمیل مدارک به متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.
نکته: بعد از اتمام تهیه مدارک و ثبت در سایت ثبت برند بادید درخواست خود را از طریق سایت ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری شود و این پیگیری باید از سامانه و پیامک و ایمیل انجام گیرد بخاطر همن باید ادرس ایمیل و شماره همراه شما معتبر باشد تا از طریق ان پیگیری اداری دچار مشکل روبرو نگردد.