۱۳۹۶-۱۱-۰۸، ۱۲:۱۵ ب.ظ
به روزرسانی الگوریتم Freshnesshg گوگل ، یا Fresher Results همانطور که از نامش پیداست، یک الگوریتم تغییر دهنده ی رنکینگ محسوس است که بر اساس به روز رسانی که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده بود طراحی گردیده است.
تمام چیزی که باید در مورد این الگوریتم بدانید
هنگامی که در ۳ نوامبر ۲۰۱۱ به روزرسانی الگوریتم گوگل علنی شد، ۳۵ درصد از جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داد. تمرکز تغییرات الگوریتم بر روی فراهم کردن نتایجی جدیدتر از خدمات شبکه برای کاربران قرار داشت. این تغییر الگوریتم بازار تامین محتوا و بازاریابی محتوا را بسیار داغ کرد.
نام این به روز رسانی گوگل از کجا گرفته شده است؟
Freshness یا Fresher Results مستقیما از نام رسمی وبلاگ جستجو های داخلی گوگل گرفته شده است.
به چه دلیل به روز رسانی های Freshness راه اندازی شد؟
پیش بینی می شود که میزان داده های تولید شده در سال ۲۰۱۷ بیش از داده هایی باشد که در ۵۰۰۰ سال گذشته توسط بشریت تولید شده است. روندی که در چند سال اخیر بوجود آمده است، گوگل را مجبور کرده تا به تقاضا های کاربران به داده های تازه و به روز پاسخ دهد.
هنگامی که این اطلاعات و رشد تولید محتوا را با میزان جستجوهای تازه و منحصر به فردی که توسط گوگل مدیریت می شود را کنار هم می گذاریم، به هدف گوگل از شناسایی خدمات شبکه مدیریت، اولویت بندی و رتبه بندی محتواهای جدید در فهرست جستجوها پی می بریم.
بر اساس مقاله ی ReadWrite در سال ۲۰۱۲ ، ۱۶ تا ۲۰ درصد جستجوهایی که روزانه توسط کاربران در گوگل تایپ می شود، منحصر به فرد می باشد و هرگز پیش از آن، آن عبارت جستجو در گوگل جستجو نشده است.
هدف اصلی از این به روز رسانی تاکید بر اهمیت تازگی محتوا، به خصوص محتواهایی که به مسائلی مانند آخرین اخبار، رخداد ها، سیاست، افراد مشهور و … مرتبط می شوند، می باشد. زیرا کاربران نصب شبکه اغلب علاقه دارند که آخرین اطلاعات را در مورد عبارت جستجو شده ی دریافت نمایند.
برای مثال هنگامی که شخصی رتبه ی ایران در رنکینگ فیفا را جستجو می کند، علاقه دارد که آخرین رتبه بندی ها به او ارائه شوند. از این رو محتوایی که تاریخ روز جاری یا دیروز بر روی آن قرار دارد و تعداد زیادی اشتراک گذاری داشته و اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است،
دارای سیگنال های تازگی بیشتری در مقایسه با داده ای است که هیچ گونه فعالیتی بر روی آن انجام نگرفته است دارای اولویت بیشتری برای رتبه بندی می باشند.
چه کسی تحت تاثیر الگوریتم Freshness قرار می گیرد؟
می توان گفت که بین ۶ تا ۱۰ درصد از جستجوها تحت تاثیر مستقیم الگوریتم Freshness قرار خواهند گرفت اما در عین حال برخی خدمات شبکه تغییرات این الگوریتم بر حدود یک سوم تمامی جستجو ها اثر گذاری خواهد داشت.
یکی از جالب ترین جنبه های به روز رسانی Freshness این است که سایت های بیشتری از این به روز رسانی سود می برند با وجود این الگوریتم سایت ها ممکن است سریعتر رنکینگ خود را از دست بدهند و این فرصت
برای دیگر سایت ها مهیاست که بتوانند با محتواهای تازه در رتبه بندی ها حضور داشته باشند.
با نگاهی ساده می توان با توجه به معیار های جستجو تعیین نمود که چه کسانی بیشتر از این به روزرسانی ها سود می برند.
گوگل سایت هایی مانند سایت های اخبار، سایت های پخش زنده، پورتال های ویدئویی و از این دست سایت ها را برای ارائه نصب شبکه به کاربران ترجیح می دهد. این نوع سایت ها اغلب محتواهای تازه و به روز را به مخاطب ارائه می کنند.
عکس العمل ها نسبت به به روز رسانی Freshness
با توجه به ماهیت این به روز رسانی که در آن به تولید کننده های محتوا و همچنین فراهم کننده های اخبار تازه و مرتبط، پاداش داده می شد، اولین عکس العمل سایت داران به طور طبیعی تجزیه و تحلیل تغییرات این الگوریتم در جستجوها و ماهیت حقیقی این به روز رسانی گوگل بود.
فرآیند بازیابی الگوریتم Freshness
الگوریتم Freshness یکی از بهترین الگوریتم های گوگل به لحاظ کارکردی است که باعث شده نتایج جستجوها دقیق تر، بهتر و منطقی تر شود.
اگر در مورد یک موضوع محتوایی تهیه کرده اید در حالی که محتوای شما به روز نیست و در مقابل محتواهای به روز و جذاب شکست می خورد، بهتر است بیشتر به این محتوا توجه کنید و بر روی جنبه های درون صفحه ای و برون صفحه ای
آن طوری کار کنید که از دیدگاه گوگل محتوای شما تازه و جذاب به نظر بیاید. چرا باید محتوای طولانی و همیشه سبز تولید کنید میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
یکی از مهمترین قسمت های به روز رسانی Freshness این است که این الگوریتم نه تنها به تازه سازی محتوا توجه دارد بلکه به نحوه ی به روز رسانی خدمات شبکه و دوره ی به روز رسانی های محتوا نیز توجه می کند.
برای مثال انتظار می رود که هنگامی که در روز انتخابات، وقتی آخرین نتایج شمارش آرا جستجو می شود، گوگل آخرین آمار را به مخاطب ارائه نماید. بنابراین سایت های خبری که با دوره ی کوتاه تری نتایج را به روز رسانی می کنند شانس بیشتری دارند که در رتبه ی بالاتر به مخاطب ارائه شوند.
تمام چیزی که باید در مورد این الگوریتم بدانید
هنگامی که در ۳ نوامبر ۲۰۱۱ به روزرسانی الگوریتم گوگل علنی شد، ۳۵ درصد از جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داد. تمرکز تغییرات الگوریتم بر روی فراهم کردن نتایجی جدیدتر از خدمات شبکه برای کاربران قرار داشت. این تغییر الگوریتم بازار تامین محتوا و بازاریابی محتوا را بسیار داغ کرد.
نام این به روز رسانی گوگل از کجا گرفته شده است؟
Freshness یا Fresher Results مستقیما از نام رسمی وبلاگ جستجو های داخلی گوگل گرفته شده است.
به چه دلیل به روز رسانی های Freshness راه اندازی شد؟
پیش بینی می شود که میزان داده های تولید شده در سال ۲۰۱۷ بیش از داده هایی باشد که در ۵۰۰۰ سال گذشته توسط بشریت تولید شده است. روندی که در چند سال اخیر بوجود آمده است، گوگل را مجبور کرده تا به تقاضا های کاربران به داده های تازه و به روز پاسخ دهد.
هنگامی که این اطلاعات و رشد تولید محتوا را با میزان جستجوهای تازه و منحصر به فردی که توسط گوگل مدیریت می شود را کنار هم می گذاریم، به هدف گوگل از شناسایی خدمات شبکه مدیریت، اولویت بندی و رتبه بندی محتواهای جدید در فهرست جستجوها پی می بریم.
بر اساس مقاله ی ReadWrite در سال ۲۰۱۲ ، ۱۶ تا ۲۰ درصد جستجوهایی که روزانه توسط کاربران در گوگل تایپ می شود، منحصر به فرد می باشد و هرگز پیش از آن، آن عبارت جستجو در گوگل جستجو نشده است.
هدف اصلی از این به روز رسانی تاکید بر اهمیت تازگی محتوا، به خصوص محتواهایی که به مسائلی مانند آخرین اخبار، رخداد ها، سیاست، افراد مشهور و … مرتبط می شوند، می باشد. زیرا کاربران نصب شبکه اغلب علاقه دارند که آخرین اطلاعات را در مورد عبارت جستجو شده ی دریافت نمایند.
برای مثال هنگامی که شخصی رتبه ی ایران در رنکینگ فیفا را جستجو می کند، علاقه دارد که آخرین رتبه بندی ها به او ارائه شوند. از این رو محتوایی که تاریخ روز جاری یا دیروز بر روی آن قرار دارد و تعداد زیادی اشتراک گذاری داشته و اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است،
دارای سیگنال های تازگی بیشتری در مقایسه با داده ای است که هیچ گونه فعالیتی بر روی آن انجام نگرفته است دارای اولویت بیشتری برای رتبه بندی می باشند.
چه کسی تحت تاثیر الگوریتم Freshness قرار می گیرد؟
می توان گفت که بین ۶ تا ۱۰ درصد از جستجوها تحت تاثیر مستقیم الگوریتم Freshness قرار خواهند گرفت اما در عین حال برخی خدمات شبکه تغییرات این الگوریتم بر حدود یک سوم تمامی جستجو ها اثر گذاری خواهد داشت.
یکی از جالب ترین جنبه های به روز رسانی Freshness این است که سایت های بیشتری از این به روز رسانی سود می برند با وجود این الگوریتم سایت ها ممکن است سریعتر رنکینگ خود را از دست بدهند و این فرصت
برای دیگر سایت ها مهیاست که بتوانند با محتواهای تازه در رتبه بندی ها حضور داشته باشند.
با نگاهی ساده می توان با توجه به معیار های جستجو تعیین نمود که چه کسانی بیشتر از این به روزرسانی ها سود می برند.
گوگل سایت هایی مانند سایت های اخبار، سایت های پخش زنده، پورتال های ویدئویی و از این دست سایت ها را برای ارائه نصب شبکه به کاربران ترجیح می دهد. این نوع سایت ها اغلب محتواهای تازه و به روز را به مخاطب ارائه می کنند.
عکس العمل ها نسبت به به روز رسانی Freshness
با توجه به ماهیت این به روز رسانی که در آن به تولید کننده های محتوا و همچنین فراهم کننده های اخبار تازه و مرتبط، پاداش داده می شد، اولین عکس العمل سایت داران به طور طبیعی تجزیه و تحلیل تغییرات این الگوریتم در جستجوها و ماهیت حقیقی این به روز رسانی گوگل بود.
فرآیند بازیابی الگوریتم Freshness
الگوریتم Freshness یکی از بهترین الگوریتم های گوگل به لحاظ کارکردی است که باعث شده نتایج جستجوها دقیق تر، بهتر و منطقی تر شود.
اگر در مورد یک موضوع محتوایی تهیه کرده اید در حالی که محتوای شما به روز نیست و در مقابل محتواهای به روز و جذاب شکست می خورد، بهتر است بیشتر به این محتوا توجه کنید و بر روی جنبه های درون صفحه ای و برون صفحه ای
آن طوری کار کنید که از دیدگاه گوگل محتوای شما تازه و جذاب به نظر بیاید. چرا باید محتوای طولانی و همیشه سبز تولید کنید میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
یکی از مهمترین قسمت های به روز رسانی Freshness این است که این الگوریتم نه تنها به تازه سازی محتوا توجه دارد بلکه به نحوه ی به روز رسانی خدمات شبکه و دوره ی به روز رسانی های محتوا نیز توجه می کند.
برای مثال انتظار می رود که هنگامی که در روز انتخابات، وقتی آخرین نتایج شمارش آرا جستجو می شود، گوگل آخرین آمار را به مخاطب ارائه نماید. بنابراین سایت های خبری که با دوره ی کوتاه تری نتایج را به روز رسانی می کنند شانس بیشتری دارند که در رتبه ی بالاتر به مخاطب ارائه شوند.