۱۳۹۹-۰۵-۱۱، ۰۵:۱۸ ب.ظ
تفاوت جک درب پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک
جک درب پارکینگ معمولا به دو صورت هیدرولیک ویا الکترومکانیک تولید میشوند که از هر کدام برای شرایط خاصی استفاده میشود.هر کدام از این جک ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به معرفی هر کدام و تفاوت بین آنها میپردازیم.
جک پارکینگ هیدرولیکی
جک هیدرولیک وسیلهای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد میشود. این نیرو سبب میشود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار میآورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) میشود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین میباشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام میدهد.
جک های هیدرولیکی عموما به منظور استفاده در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد استفاده می شوند. این نوع جک های هیدرولیکی از فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب های پارکینگ استفاده می نمایند. از لحاظ ظاهری جک های هیدرولیکی تفاوت چندانی با مدلهای الکترومکانیکی ندارند اما قیمت این نوع جکهای درب اتوماتیک پارکینگ بسیار بالاتر از مدلهای الکترومکانیکی می باشد.در درب های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می شود.
یک برتری منحصر به فرد جک پارکینگ هیدرولیک آن است که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد.
جک پارکینگ الکترومکانیک
این نوع جک ها در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد بسیار پراستفاده می باشند. با توجه به درخواست زیاد برای این نوع جک ها شرکت های داخلی نیز اقدام به تولید اینگونه جک ها می کنند تا در این زمینه رقیبی برای سایر برندهای مطرح خارجی باشند.این جک پارکینگی به وسیله چرخ دنده و گیربکس صورت می گیرد و به طور واضح مکانیزم عملکرد این محصولات بر اساس مکانیک و برق می باشد. جک درب پارکینگ الکترومکانیکی از نظر ولتاژ به دو نوع ۲۴ و ۲۲۰ ولت تقسیم می شود.
جکهای درب پارکینگ الکترو مکانیک همان سیستم گیربکس مکانیکی است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک ها رتو و چرخ دنده میباشد. رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را میچرخاند .چرخ دنده نیز هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت , بدون چرخش است را به جلو و عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.
جک های پارکینگ اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.در دمای بسیار بالا هم اگر تردد زیاد باشد باعث داغ کردن و متوقف شدن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.
جک درب پارکینگ معمولا به دو صورت هیدرولیک ویا الکترومکانیک تولید میشوند که از هر کدام برای شرایط خاصی استفاده میشود.هر کدام از این جک ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به معرفی هر کدام و تفاوت بین آنها میپردازیم.
جک پارکینگ هیدرولیکی
جک هیدرولیک وسیلهای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد میشود. این نیرو سبب میشود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار میآورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) میشود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین میباشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام میدهد.
جک های هیدرولیکی عموما به منظور استفاده در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد استفاده می شوند. این نوع جک های هیدرولیکی از فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب های پارکینگ استفاده می نمایند. از لحاظ ظاهری جک های هیدرولیکی تفاوت چندانی با مدلهای الکترومکانیکی ندارند اما قیمت این نوع جکهای درب اتوماتیک پارکینگ بسیار بالاتر از مدلهای الکترومکانیکی می باشد.در درب های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می شود.
یک برتری منحصر به فرد جک پارکینگ هیدرولیک آن است که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد.
جک پارکینگ الکترومکانیک
این نوع جک ها در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد بسیار پراستفاده می باشند. با توجه به درخواست زیاد برای این نوع جک ها شرکت های داخلی نیز اقدام به تولید اینگونه جک ها می کنند تا در این زمینه رقیبی برای سایر برندهای مطرح خارجی باشند.این جک پارکینگی به وسیله چرخ دنده و گیربکس صورت می گیرد و به طور واضح مکانیزم عملکرد این محصولات بر اساس مکانیک و برق می باشد. جک درب پارکینگ الکترومکانیکی از نظر ولتاژ به دو نوع ۲۴ و ۲۲۰ ولت تقسیم می شود.
جکهای درب پارکینگ الکترو مکانیک همان سیستم گیربکس مکانیکی است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک ها رتو و چرخ دنده میباشد. رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را میچرخاند .چرخ دنده نیز هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت , بدون چرخش است را به جلو و عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.
جک های پارکینگ اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.در دمای بسیار بالا هم اگر تردد زیاد باشد باعث داغ کردن و متوقف شدن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.