۱۳۹۹-۰۵-۲۵، ۰۹:۵۷ ق.ظ
ثبت برند در ایران اجباری نیست و اختیاریست. اما در موارد خاص، دولت ثبت برند را اجباری کرده که محصولات ضد عفونی نیز به دلیل جای گیری در دسته بندی بهداشتی و دارویی جزء همین موارد خاص می باشند که ثبت برند برای آنها الزامی است.
همچنین بطور کلی جهت فعالیت در این زمینه ها دریافت برخی از مجوزها الزامی می باشد. اداره مربوط به صدور این مجوز سازمان بهداشت و یا سازمان غذا و دارو می باشد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت این مجوزها از سازمان بهداشت یا غذا و دارو به شرح ذیل می باشد (توجه داشته باشید که ارائه این مجوزها جهت ثبت برند الزامی است) :
1-پروانه ثبت شرکت
2-پروانه یا مجوز مسئول یا ناظر فنی شرکت
3-تکمیل و ارائه تعهد نامه تولید محصولات ضد عفونی کننده ( که بر روی سایت سازمان غذا و دارو وجود دارد)
4-ارائه طرح بسته بندی محصولات
5-ارائه فرمولاسیون محصولات
6-معرفی چگونگی خط تولید محصولات
7-ارائه نمونه محصولات تولید شده بعد از اخذ مجوز
8-دریافت تاییدیه آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو یا سازمان بهداشت
9-ارائه فرم تکمیل شده برای درخواست کد فراورده محصولات ( بر روی سایت سازمان غذا و دارو)
در ابتدا توجه داشته باشید ک جهت ثبت برند یا علامت تجاری نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و متقاضیان ثبت برند الکل و مواد ضد عفونی، الکل، ماسک و ... می توانند با مراجعه به سامانه http://iripo.ssaa.ir اقدام به ثبت برند نمایند و با انجام مراحل مختلف و بارگذاری مدارک مورد نیاز درخواست خود را به ثبت برسانند.
پاسخ ارائه گردیده به درخواست متقاضیان نیز در بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است.
مدارک ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک اشخاص حقوقی
1-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی
2-فتوکپی مجوزهای لازم برای فعالیت در اقلام مواد ضد عفونی، الکل و ماسک
که شامل (جواز تاسیس تولید ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت محصولات ) جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
3-کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
4-فتوکپی روزنامه تاسیس و اخرین تغییرات در شرکت (تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
توجه داشته باشید که با توجه به اهمیت این محصولات و ارتباط مستقیم آن با سلامتی جامعه نظارت دقیقی بر مراحل تولید و چگونگی عرضه این محصولات به بازار وجود دارد (خصوصا در شرایط کنونی ).
تمامی مراحل تولید، قیمت گذاری و فروش این محصولات می بایست تحت نظارت دولت و نهاد های مربوطه انجام گیرد.
همچنین بطور کلی جهت فعالیت در این زمینه ها دریافت برخی از مجوزها الزامی می باشد. اداره مربوط به صدور این مجوز سازمان بهداشت و یا سازمان غذا و دارو می باشد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت این مجوزها از سازمان بهداشت یا غذا و دارو به شرح ذیل می باشد (توجه داشته باشید که ارائه این مجوزها جهت ثبت برند الزامی است) :
1-پروانه ثبت شرکت
2-پروانه یا مجوز مسئول یا ناظر فنی شرکت
3-تکمیل و ارائه تعهد نامه تولید محصولات ضد عفونی کننده ( که بر روی سایت سازمان غذا و دارو وجود دارد)
4-ارائه طرح بسته بندی محصولات
5-ارائه فرمولاسیون محصولات
6-معرفی چگونگی خط تولید محصولات
7-ارائه نمونه محصولات تولید شده بعد از اخذ مجوز
8-دریافت تاییدیه آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو یا سازمان بهداشت
9-ارائه فرم تکمیل شده برای درخواست کد فراورده محصولات ( بر روی سایت سازمان غذا و دارو)
در ابتدا توجه داشته باشید ک جهت ثبت برند یا علامت تجاری نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و متقاضیان ثبت برند الکل و مواد ضد عفونی، الکل، ماسک و ... می توانند با مراجعه به سامانه http://iripo.ssaa.ir اقدام به ثبت برند نمایند و با انجام مراحل مختلف و بارگذاری مدارک مورد نیاز درخواست خود را به ثبت برسانند.
پاسخ ارائه گردیده به درخواست متقاضیان نیز در بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است.
مدارک ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک اشخاص حقوقی
1-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی
2-فتوکپی مجوزهای لازم برای فعالیت در اقلام مواد ضد عفونی، الکل و ماسک
که شامل (جواز تاسیس تولید ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت محصولات ) جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
3-کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
4-فتوکپی روزنامه تاسیس و اخرین تغییرات در شرکت (تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
توجه داشته باشید که با توجه به اهمیت این محصولات و ارتباط مستقیم آن با سلامتی جامعه نظارت دقیقی بر مراحل تولید و چگونگی عرضه این محصولات به بازار وجود دارد (خصوصا در شرایط کنونی ).
تمامی مراحل تولید، قیمت گذاری و فروش این محصولات می بایست تحت نظارت دولت و نهاد های مربوطه انجام گیرد.