۱۳۹۶-۰۷-۱۶، ۰۵:۵۴ ب.ظ
امروزه مشتری در دنیای مدرن آنقدرها صبر و حوصله برای خرید ندارد و ترجیح می دهد راحت و ساده خریدهایش را انجام دهد. مشتری های امروزی علاقه مند به کالاهایی خاص هستند که هیجان زده شان کند، کالایی که حس خاص بودن همراه با سایر مزیت های لازم را دارا باشد.
تفریح- خرید
رویکردهای امروزی باعث شده خرده فروش ها از روش ها و فضا هایی سنتی فاصله گرفته و به سمت ایجاد فضاهای بروند که رگه های از سرگرمی و تفریح در آن وجود دارد. نخستین چیزی که باعث دور شدن مشتری از فروشگاههای بزرگ می شود، عدم تنوع در فروشگاهها است. با قراردادن تفریح در کنار خرید، مشتریها در محیط خرید باقی مانده و پولشان را خرج میکنند؛ پولی که هم برای خرید هزینه می شود و هم برای تفریح.
نظم و پاکیزگی
فروشگاه بی نظم و کثیف نزد مشتری جذابیتی ندارد، از تمیزی و سالمی تجهیزات خود مانند: قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی مطمئن شوید. همچنین وجود تصاویر و علامت های تجاری در جذب مشتری مدرن تاثیر بسزایی دارد. نشانه های فروشگاه شما باید بسیار قابل مشاهده باشد و توجه مردم را جلب کند. اطمینان حاصل کنید که تنها با نگاه کردن به علائم پیام جذابی را برای مشتری به ارمغان آورده باشید.
فضای مثبت
اهمیت ایجاد و خلق فضای مثبت را در فروشگاه خود نادیده نگیرید. برای ایجاد جوی مثبت، از رنگ آمیزی، پخش موزیک دلنشین در فضای فروشگاه، تحریک کردن حس بویایی مشتری هنگامی که بین قفسه فروشگاهی راه می رود و نورپردازی بر روی اجناس داخل یخچال فروشگاهی استفاده کنید.
آینه
یک نکته که بسیاری از خرده فروشان از آن آگاه نیستند، قدرت آینه است. هنگامی که مصرف کنندگان می توانند خود را ببینند، تمایل بیشتری به رفتار بهتر دارند. علاوه بر این آینه بهترین وسیله است که به فضای داخلی فروشگاه حجم و وسعت میدهد همچنین بهترین وسیله برای تلألو نور است.