۱۳۹۹-۰۷-۲۱، ۰۵:۵۵ ب.ظ
اولین مزیت سئوی سفید، نداشتن نگرانی در مورد جریمه های گوگل از رتبه بندی سایت است. سئوی کلاه سفید در راستای خدمات موتور های جستجو می باشد و باعث افزایش رتبه ی مثبت وب سایت ها می شود. به کارگیری استراتژی های سئوی کلاه سفید باعث پیوند های طبیعی و ارگانیک از دیگر وب سایت ها می شود.
این موضوع فقط با انتشار محتوای با کیفیت و کاربر پسند حاصل می شود.
سئوی کلاه سفید به معنای به کارگیری تکنیک های مورد تأیید گوگل به منظور بهینه سازی و ارتقای رتبه ی وب سایت می باشد. در تکنیک های سئوی کلاه سفید کاربر و درخواست های او در اولویت می باشد.
طبق قوانین گوگل، وب سایت ها باید مطابق با دستورالعمل های گوگل باشند. یعنی وب سایت ها و عملکرد آنها باید در جهت جلب رضایت و اعتماد کاربران باشد و نه موتور های جستجوگر.
برای دستیابی به این موضوع باید محتوای با کیفیتی تولید کنید که مورد تقاضای کاربران باشد و آنها را به خواندن و مرور مطالب وب سایت شما و به اشتراک گذاری آن با دیگران متمایل کند.
چنین وب سایت هایی متمایز از دیگر وب سایت ها خواهند بود و می توانند اعتماد موتور های جستجوگر را جلب کنند و در رتبه های بالاتری نسبت به بقیه قرار بگیرند.
آیا بکارگیری تکنیک های سئوی کلاه سفید همیشه یک انتخاب مناسب و خوب است؟
این موضوع بستگی زیادی به اهداف شما دارد.
اگر به دنبال راه اندازی یک نام و برند تجاری معتبر هستید که قصد کار برای مدت طولانی را دارد، پس باید به استراتژی های سئوی کلاه سفید فکر کنید.
برخی استراتژی های سئوی کلاه سفید:
تولید و انتشار محتوای با کیفیت بالا و ارزشمند برای کاربر
کپی مطلب از وب سایت های دیگر علاوه بر اینکه یک کار غیر اخلاقی محسوب می شود، در انتها می تواند منجر به آسیب به وب سایت شما شود.
گوگل مطالب تکراری را دوست ندارد، زیرا برای کاربران ارزشی خلق نمی کند. استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه برای تولید محتوا می تواند منجر به از بین رفتن اعتماد کاربران و ترک همیشگی آنها از وب سایت شما شود.
در عوض سعی کنید برای محتوای وب سایت خود وقت بگذارید و محتوایی جذاب و ارزشمند برای کاربر تولید کنید. چنین محتوایی می تواند کاربران را به وب سایت شما بکشاند و باعث ارتقای رتبه وب سایت شما شود.
برای تولید محتوای با کیفیت بالا رعایت چند نکته مهم است:
یک عنوان جذاب ایجاد کنید:
از عناوین توصیفی برای وب سایت خود استفاده کنید. عناوین وب سایت شما با مطالب آن بایستی مرتبط باشد. ایجاد یک عنوان جذاب می تواند کاربران بیشتری را به سمت وب سایت شما بکشاند.
قابلیت خواندن محتوا باید آسان باشد:
استفاده از زیر عنوان ها، پاراگراف های کوتاه و یا بالت ها می تواند قابلیت خوانده شدن مطالب را راحتتر کند. اغلب، کاربران از اینکه درگیر متن های طولانی شوند خوششان نمی آید.
استفاده ی مناسب و به اندازه از کلمات کلیدی:
از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده نکنید. استفاده ی غیر طبیعی از کلمات کلیدی اعتماد موتور های جستجو را از بین می برد. همچنین از ارزش محتوا کم می کند.
استفاده از تگ های متا:
استفاده از تگ های متا اگرچه از عوامل رتبه بندی نیست. اما چیزی است که کاربر مشاهده می کند و باعث کلیک بیشتر می شود.
این موضوع فقط با انتشار محتوای با کیفیت و کاربر پسند حاصل می شود.
سئوی کلاه سفید به معنای به کارگیری تکنیک های مورد تأیید گوگل به منظور بهینه سازی و ارتقای رتبه ی وب سایت می باشد. در تکنیک های سئوی کلاه سفید کاربر و درخواست های او در اولویت می باشد.
طبق قوانین گوگل، وب سایت ها باید مطابق با دستورالعمل های گوگل باشند. یعنی وب سایت ها و عملکرد آنها باید در جهت جلب رضایت و اعتماد کاربران باشد و نه موتور های جستجوگر.
برای دستیابی به این موضوع باید محتوای با کیفیتی تولید کنید که مورد تقاضای کاربران باشد و آنها را به خواندن و مرور مطالب وب سایت شما و به اشتراک گذاری آن با دیگران متمایل کند.
چنین وب سایت هایی متمایز از دیگر وب سایت ها خواهند بود و می توانند اعتماد موتور های جستجوگر را جلب کنند و در رتبه های بالاتری نسبت به بقیه قرار بگیرند.
آیا بکارگیری تکنیک های سئوی کلاه سفید همیشه یک انتخاب مناسب و خوب است؟
این موضوع بستگی زیادی به اهداف شما دارد.
اگر به دنبال راه اندازی یک نام و برند تجاری معتبر هستید که قصد کار برای مدت طولانی را دارد، پس باید به استراتژی های سئوی کلاه سفید فکر کنید.
برخی استراتژی های سئوی کلاه سفید:
تولید و انتشار محتوای با کیفیت بالا و ارزشمند برای کاربر
کپی مطلب از وب سایت های دیگر علاوه بر اینکه یک کار غیر اخلاقی محسوب می شود، در انتها می تواند منجر به آسیب به وب سایت شما شود.
گوگل مطالب تکراری را دوست ندارد، زیرا برای کاربران ارزشی خلق نمی کند. استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه برای تولید محتوا می تواند منجر به از بین رفتن اعتماد کاربران و ترک همیشگی آنها از وب سایت شما شود.
در عوض سعی کنید برای محتوای وب سایت خود وقت بگذارید و محتوایی جذاب و ارزشمند برای کاربر تولید کنید. چنین محتوایی می تواند کاربران را به وب سایت شما بکشاند و باعث ارتقای رتبه وب سایت شما شود.
برای تولید محتوای با کیفیت بالا رعایت چند نکته مهم است:
یک عنوان جذاب ایجاد کنید:
از عناوین توصیفی برای وب سایت خود استفاده کنید. عناوین وب سایت شما با مطالب آن بایستی مرتبط باشد. ایجاد یک عنوان جذاب می تواند کاربران بیشتری را به سمت وب سایت شما بکشاند.
قابلیت خواندن محتوا باید آسان باشد:
استفاده از زیر عنوان ها، پاراگراف های کوتاه و یا بالت ها می تواند قابلیت خوانده شدن مطالب را راحتتر کند. اغلب، کاربران از اینکه درگیر متن های طولانی شوند خوششان نمی آید.
استفاده ی مناسب و به اندازه از کلمات کلیدی:
از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده نکنید. استفاده ی غیر طبیعی از کلمات کلیدی اعتماد موتور های جستجو را از بین می برد. همچنین از ارزش محتوا کم می کند.
استفاده از تگ های متا:
استفاده از تگ های متا اگرچه از عوامل رتبه بندی نیست. اما چیزی است که کاربر مشاهده می کند و باعث کلیک بیشتر می شود.