۱۳۹۹-۰۶-۰۲، ۱۰:۱۱ ق.ظ
طرح بندی کلی و برنامه ریزی
برای طراحی سایت باید طرح و ویژگی های کلی سایت برنامه ریزی شود. هزینه این مرحله متغیر است چراکه میزان پیچیدگی وبسایت ها متفاوت است. شرکت طراح سایت باید با مدیران پروژه، طی جلسه ای، اطلاعات و تحقیقات را روی هم بریزید و برای کار تصمیم بگیرید. این طرح های کلی به "نقشه سایت" و "وایرفریم" معروفند که طرح و محتوای وبسایت را به روشی سازماندهی شده دسته بندی می کنند.
اگر قالب آماده را انتخاب کرده اید از این مرحله بگذرید، چون طرح کلی وبسایت از قبل تعیین شده.
طراحی
وقتی نقشه سایت و وایرفریم را آماده کردید به سراغ طراحی ظاهری و احساسی سایت بروید. مرحله طراحی از این جهت اهمیت دارد که وبسایت شما چهره آنلاین کار شماست و برند شما را در اینترنت نشان می دهد. پس باید در عین حال که خدمات یا محصولاتتان را به نمایش می گذارد، منعکس کننده شرکت و انرژی شما باشد.
برای قالب های آماده، طراحی به انتخاب رنگ های قالب و فونت سایز آن محدود می شود.
توسعه برنامه و پشتیبانی محتوا
طبیعتا این بخش از پروژه جوهر اصلی کار است، پس حتما به جزئیات و تازگی این بخش توجه کنید. هیچ کس دوست ندارد سایتی با ظاهری شکسته و بخش های ناکارآمد باز کند. برنامه نویسان و توسعه دهندگان سخت کار می کنند و کلی کد می نویسند تا پشت صحنه طراحی سایت شما را انجام دهند. بیشتر بودجه شما برای این قسمت خرج خواهد شد.
برای قالب های آماده، چون ساختمان کلی وبسایت از قبل ساخته شده زمانی برای توسعه سایت صرف نشده. البته معمولا یکسری شخصی سازی ها دارند ولی خیلی قابل دستکاری و تغییر نیستند.
آزمایش، راه اندازی و آموزش کار با وبسایت
در آخرین مراحل توسعه، آزمایش خصوصیات سایت شروع می شود تا اطمینان حاصل کنیم که کارشان را درست انجام می دهند. بسته به پیچیدگی سایت، این مرحله از چند دقیقه تا چند ساعت زمان می برد و در این مدت نه تنها عملکرد سایت تست می شود بلکه تناسبات لازم سایت با موتورهای جستجو هم انجام می گیرد.
در این مرحله سایت واقعا راه اندازی می شود و به شما آموزش های لازم برای ویرایش و بروزرسانی سایتتان داده می شود.
نوشتن مطلب یا دادن حق چاپ
سرمایه گذاری مورد نیاز برای سایت بسته به اینکه بخواهید مطالب خودتان را منتشر کنید یا نماینده ای بگیرید تا به جای شما حق چاپ داشته باشد متفاوت است. حتی می توانید در نظر بگیرید که مطالب خاصی داشته باشید که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده اند که این موزد نیز در هزینه طراحی سایت موثر است.
لازم است یادآوری کنم، همانقدر که ساختن یک وبسایت جذاب اهمیت دارد اگر موتورهای جستجو نتوانند آن را پیدا کنند بلااستفاده می شود.
استفاده از تصاویر موجود یا ثبت عکس های شرکت خودمان
وقتی سایتی خودش عکس هایی از شرکت یا محصولات خودش دارد که در هیچ سایت دیگری چاپ نشده اند، خیلی قدرتمندتر به نظر می رسد.
برای طراحی سایت باید طرح و ویژگی های کلی سایت برنامه ریزی شود. هزینه این مرحله متغیر است چراکه میزان پیچیدگی وبسایت ها متفاوت است. شرکت طراح سایت باید با مدیران پروژه، طی جلسه ای، اطلاعات و تحقیقات را روی هم بریزید و برای کار تصمیم بگیرید. این طرح های کلی به "نقشه سایت" و "وایرفریم" معروفند که طرح و محتوای وبسایت را به روشی سازماندهی شده دسته بندی می کنند.
اگر قالب آماده را انتخاب کرده اید از این مرحله بگذرید، چون طرح کلی وبسایت از قبل تعیین شده.
طراحی
وقتی نقشه سایت و وایرفریم را آماده کردید به سراغ طراحی ظاهری و احساسی سایت بروید. مرحله طراحی از این جهت اهمیت دارد که وبسایت شما چهره آنلاین کار شماست و برند شما را در اینترنت نشان می دهد. پس باید در عین حال که خدمات یا محصولاتتان را به نمایش می گذارد، منعکس کننده شرکت و انرژی شما باشد.
برای قالب های آماده، طراحی به انتخاب رنگ های قالب و فونت سایز آن محدود می شود.
توسعه برنامه و پشتیبانی محتوا
طبیعتا این بخش از پروژه جوهر اصلی کار است، پس حتما به جزئیات و تازگی این بخش توجه کنید. هیچ کس دوست ندارد سایتی با ظاهری شکسته و بخش های ناکارآمد باز کند. برنامه نویسان و توسعه دهندگان سخت کار می کنند و کلی کد می نویسند تا پشت صحنه طراحی سایت شما را انجام دهند. بیشتر بودجه شما برای این قسمت خرج خواهد شد.
برای قالب های آماده، چون ساختمان کلی وبسایت از قبل ساخته شده زمانی برای توسعه سایت صرف نشده. البته معمولا یکسری شخصی سازی ها دارند ولی خیلی قابل دستکاری و تغییر نیستند.
آزمایش، راه اندازی و آموزش کار با وبسایت
در آخرین مراحل توسعه، آزمایش خصوصیات سایت شروع می شود تا اطمینان حاصل کنیم که کارشان را درست انجام می دهند. بسته به پیچیدگی سایت، این مرحله از چند دقیقه تا چند ساعت زمان می برد و در این مدت نه تنها عملکرد سایت تست می شود بلکه تناسبات لازم سایت با موتورهای جستجو هم انجام می گیرد.
در این مرحله سایت واقعا راه اندازی می شود و به شما آموزش های لازم برای ویرایش و بروزرسانی سایتتان داده می شود.
نوشتن مطلب یا دادن حق چاپ
سرمایه گذاری مورد نیاز برای سایت بسته به اینکه بخواهید مطالب خودتان را منتشر کنید یا نماینده ای بگیرید تا به جای شما حق چاپ داشته باشد متفاوت است. حتی می توانید در نظر بگیرید که مطالب خاصی داشته باشید که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده اند که این موزد نیز در هزینه طراحی سایت موثر است.
لازم است یادآوری کنم، همانقدر که ساختن یک وبسایت جذاب اهمیت دارد اگر موتورهای جستجو نتوانند آن را پیدا کنند بلااستفاده می شود.
استفاده از تصاویر موجود یا ثبت عکس های شرکت خودمان
وقتی سایتی خودش عکس هایی از شرکت یا محصولات خودش دارد که در هیچ سایت دیگری چاپ نشده اند، خیلی قدرتمندتر به نظر می رسد.