۱۳۹۹-۰۴-۰۵، ۰۱:۲۲ ب.ظ
پارامتر مکان دیزل ژنراتور اولین و مهمترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور است که شامل موارد ذیل است.
1- فونداسیون کف اتاق:
فونداسیون که محل قرار گرفتن دیزل می باشد می بایست زیر سازی شده بوده و نصبت به تخلیه روغن یک جوی تخلیه روغن تابیه گردد
2- پنجره های ورود و خروج هوا:
یکی از مهمترین شرایطی که داخل اتاق دیزل ژنراتور می باست مد نظر داشت ایجاد دالان هواست یعنی هوا از قسمت عقب دیزل ژنراتور به طور مناسب وارد اتاق دیزل ژنراتور شود و از سمت جلو رادیاتور دستگاه خارج گردد در ضمن خروج هوا باید به شکلی باشد که هوای خروجی از رادیاتور وارد اتاق نشود چون باعث گرمی هوای اتاق دیزل ژنراتور می شود به همین سبب جهت جلوگیری از این امر می باست بواسطه کانال و برزنت، اطراف رادیاتور پوشیده شود که هوایی که توسط پروانه دستگاه از داخل اتاق مکش کرده را وارد رادیاتور شده و از کانالی که توسط برزنت به رادیاتور بسته شده است خارج گردد.
3- نصب و محل قرار دادن منبع اگزوز صدا خفه کن:
عموماً محل نصب منبع صدا خفه کن می بایست به واسط صیالات مناسب خارج از فضای اتاق باشد تا گرما و گازهابی خروجی از دستگاه وارد اتاق نگردد ولی در زمانی که امکان نصب منبع خارج از اتاق نیست می بایست توسط بست آهنی به سقف اتاق بسته سود به گونه ای که در زمان تعمیرات امکان جدا کردن منبع از صیالات و توربو را داشته باشد.
4- منبع سوخت بهراه لوله، اتصالات و پمپ گازوئیل:
منبع سوخت، یکی از مواردیست که در کار کرد صحیح دستگاه دخالت دارد. به همین امر می بایست در انتخاب منبع سوخت مناسب دقت نمود (قابل شستشو و تخلیه آب ته نشین شده باشد). در خروجی منبع صرفاً می بایست فیلتر های مناسب (فیلتر سپراتور) تعبیه گردد. در ضمن پیشنهاد می شود منبع هم سطح پمپ گازوئیل و یا پایین تر از سطح پمپ گازوئیل بوده تا فشار گازوئیل سوار بر سوزن ها نباشد.
5- محل نصب باطری:
عموماً محل قرار دادن باطری ها کنار دیزل ژنراتور می باشد. بهتر است باطری ها را بر روی شاسی دیزل ژنراتور سوار نگردد زیرا لرزش در زمان روشن بودن دیزل ژنراتور به شاسی منتقل می شود و باعث قطع شدن پلیط های داخل باطری گشته و از عمر مفید باطری ها می کاهد.
6- محل نصب تابلو برق:
کندن کانال یا نصب سینی کابل جهت سیم کشی و کابل کشی فرمان و قدرت از دیزل ژنراتور و برق شهر به تابلو برق دیزل ژنراتور و تابلو برق چنج اور به مصرف کننده
7- چاه ارت:
یکی از دیگر واجبات که حتما می بایست قبل از راه اندازی و کار با دستگاه مد نظر داشت، وصل کردن ژنراتور به خروجی چاه ارت می باشد. جهت حفاظت افراد و دستگاه ها، اضافه ولتاژهای تولید شده در بدنه که باعث صدمه زدن به دستگاه ها و افراد میشود، همچنین ولتاژهای بسیار زیاد و خطرناک ناشی از برخورد صاعقه با دکل های کامپیوتری را باید در جایی خنثی کرد. به همین منظور استفاده از سیستم ارت برای حفاظت از افراد و دیزل ژنراتور بسیار لازم و ضروری است.
1- فونداسیون کف اتاق:
فونداسیون که محل قرار گرفتن دیزل می باشد می بایست زیر سازی شده بوده و نصبت به تخلیه روغن یک جوی تخلیه روغن تابیه گردد
2- پنجره های ورود و خروج هوا:
یکی از مهمترین شرایطی که داخل اتاق دیزل ژنراتور می باست مد نظر داشت ایجاد دالان هواست یعنی هوا از قسمت عقب دیزل ژنراتور به طور مناسب وارد اتاق دیزل ژنراتور شود و از سمت جلو رادیاتور دستگاه خارج گردد در ضمن خروج هوا باید به شکلی باشد که هوای خروجی از رادیاتور وارد اتاق نشود چون باعث گرمی هوای اتاق دیزل ژنراتور می شود به همین سبب جهت جلوگیری از این امر می باست بواسطه کانال و برزنت، اطراف رادیاتور پوشیده شود که هوایی که توسط پروانه دستگاه از داخل اتاق مکش کرده را وارد رادیاتور شده و از کانالی که توسط برزنت به رادیاتور بسته شده است خارج گردد.
3- نصب و محل قرار دادن منبع اگزوز صدا خفه کن:
عموماً محل نصب منبع صدا خفه کن می بایست به واسط صیالات مناسب خارج از فضای اتاق باشد تا گرما و گازهابی خروجی از دستگاه وارد اتاق نگردد ولی در زمانی که امکان نصب منبع خارج از اتاق نیست می بایست توسط بست آهنی به سقف اتاق بسته سود به گونه ای که در زمان تعمیرات امکان جدا کردن منبع از صیالات و توربو را داشته باشد.
4- منبع سوخت بهراه لوله، اتصالات و پمپ گازوئیل:
منبع سوخت، یکی از مواردیست که در کار کرد صحیح دستگاه دخالت دارد. به همین امر می بایست در انتخاب منبع سوخت مناسب دقت نمود (قابل شستشو و تخلیه آب ته نشین شده باشد). در خروجی منبع صرفاً می بایست فیلتر های مناسب (فیلتر سپراتور) تعبیه گردد. در ضمن پیشنهاد می شود منبع هم سطح پمپ گازوئیل و یا پایین تر از سطح پمپ گازوئیل بوده تا فشار گازوئیل سوار بر سوزن ها نباشد.
5- محل نصب باطری:
عموماً محل قرار دادن باطری ها کنار دیزل ژنراتور می باشد. بهتر است باطری ها را بر روی شاسی دیزل ژنراتور سوار نگردد زیرا لرزش در زمان روشن بودن دیزل ژنراتور به شاسی منتقل می شود و باعث قطع شدن پلیط های داخل باطری گشته و از عمر مفید باطری ها می کاهد.
6- محل نصب تابلو برق:
کندن کانال یا نصب سینی کابل جهت سیم کشی و کابل کشی فرمان و قدرت از دیزل ژنراتور و برق شهر به تابلو برق دیزل ژنراتور و تابلو برق چنج اور به مصرف کننده
7- چاه ارت:
یکی از دیگر واجبات که حتما می بایست قبل از راه اندازی و کار با دستگاه مد نظر داشت، وصل کردن ژنراتور به خروجی چاه ارت می باشد. جهت حفاظت افراد و دستگاه ها، اضافه ولتاژهای تولید شده در بدنه که باعث صدمه زدن به دستگاه ها و افراد میشود، همچنین ولتاژهای بسیار زیاد و خطرناک ناشی از برخورد صاعقه با دکل های کامپیوتری را باید در جایی خنثی کرد. به همین منظور استفاده از سیستم ارت برای حفاظت از افراد و دیزل ژنراتور بسیار لازم و ضروری است.