۱۳۹۹-۰۹-۰۶، ۱۲:۵۷ ب.ظ
یک بازار گسترده با چهار میلیارد انسان در سراسر جهان با نام اینترنت وجود دارد. این امر باعث افزایش چشمگیر خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی می شود. افراد با استفاده از موتورهای جستجو، دنبال کردن پیج های مورد علاقه خود در شبکه های اجتماعی و عضو شدن در کمپین های مختلف از طریق ایمیل و اعلان ها، به دنبال محصولات هستند. فرصت های تبلیغاتی بسیار زیاد است. اما استفاده صحیح از آن ها کار آسانی نیست. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق به مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی داشته باشیم.
مزایای تبلیغات اینترنتی و خدمات بازاریابی
پوشش جهانی آسانی دارد: امروزه مردم عادت دارند که اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق موتورهای جستجو مانند Google ، Bing و غیره جستجو کنند. تبلیغات اینترنتی راهی برای نشان دادن پیشنهادات شما در مقابل بیش از ۴٫۳ میلیارد کاربر وب در سراسر جهان است. شما می توانید به راحتی از طریق اینترنت تمام دنیا را هدف قرار دهید.
مقرون به صرفه برای هر بودجه: بازاریابی آنلاین، حداقل هزینه برای رسیدن به ۲۰۰۰ مخاطب سه برابر ارزان تر از روش های تبلیغاتی سنتی است. بنابراین هر شرکتی از یک تجارت کوچک خانوادگی تا یک شرکت بزرگ می تواند از تبلیغات آنلاین استفاده کند و از منابع مالی خود بیشترین بهره را ببرد.
افزایش بازدید از یک وب سایت با افزایش درآمد برابر است: هرچه بازدید کننده بیشتری به سایت داشته باشید، مشتری بالقوه بیشتری خواهید داشت که در نتیجه فروش شما افزایش می یابد.
هدف تبلیغات اینترنتی جلب توجه کاربران و هدایت آنها به وب سایت شماست. پیشنهادهای نمایش داده شده در تبلیغات دیجیتال باید حس کنجکاوی را برانگیخته و دلیل خوبی برای کلیک کردن بر روی سایت شما به مردم ارائه دهد.
انتخاب هدفمند را به ارمغان می آورد: برخلاف رسانه های سنتی بازاریابی که بدون فیلتر کردن برای همه تبلیغ می کنند، تبلیغات اینترنتی پیام را برای مخاطبان خاص ارسال میکند .این ها افرادی هستند که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شوند.
به عنوان مثال ، یک شرکت تجهیزات مسافرتی ممکن است از تبلیغات شبکه های اجتماعی برای تبلیغ به کاربرانی که علاقه زیادی به سفر دارند، از تشویق لایک و اشتراک استفاده کند.
هدف گیری مجدد را امکان پذیر می کند: خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی راهی برای گفتن این است: “سلام ، به نظر می رسد چند روز پیش این توستر را چک کردید. من اینجا یک مورد شگفت انگیز برای شما دارم! ” اگر افراد زیادی بدون خرید چیزی به فروشگاه آنلاین لوازم خانگی شما مراجعه می کنند، با تبلیغات بنری که در وب سایت شما تکرار میگردد، نیازشان به آنها یادآوری میشود.
به شما امکان می دهد با مخاطبان خود نقاط تماس مختلف ایجاد کنید: تبلیغات اینترنتی به شما کمک می کند تا در زمان مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود در مکان مناسب ظاهر شوید. اگر صاحب یک نانوایی کوچک هستید، از نمایشگرهای اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest برای نمایش محصولات استفاده کنید.
برای به اشتراک گذاشتن اخبار و ایجاد روابط طولانی مدت با مخاطبان، آنها را با بازاریابی از طریق ایمیل تقویت کنید. با ترکیب هوشمندانه انواع مختلف تبلیغات دیجیتال، می توانید نشان دهید که شرکت شما همیشه حاضر و آماده ارائه خدمات است.
قابل اندازه گیری است: برخلاف بازاریابی آفلاین، که هزینه و کارایی آن تا حدودی تقریبی است. شما می توانید با استفاده از سیستم عامل های تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics ، دقیقاً بازده بازاریابی اینترنتی خود را پیگیری کنید.
معایب تبلیغات اینترنتی
چالش های اصلی مرتبط با خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی شامل رقابت شدید، هزینه اشتباهات، تجزیه و تحلیل های پیچیده و تبلیغات کور است. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.
رقابت گسترده: البته این به خدمات شما بستگی دارد. اما اگر چیز جدیدی اختراع نکرده اید باید برای جلب توجه مشتری رقابت کنید. این بازار به خصوص برای مشاغل تجارت الکترونیکی بیش از حد اشباع شده است. بنابراین شما باید نیازهای مشتریان خود را برطرف کرده و مرتباً محصول خود را بهبود بخشید تا آن را رقابتی کنید.
اشتباه گران است: هدف قرار دادن افراد اشتباه، انتخاب کلمات کلیدی کاملاً رقابتی و اجرای کمپین تبلیغاتی در زمان نامناسب، متداول ترین اشتباهاتی است که می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.
برای از بین بردن این اشتباهات، شما یا به یک متخصص برجسته یا به تجربه زیادی نیاز دارید. هر دو نوع نیاز به سرمایه گذاری دارد.
تجزیه و تحلیل پیچیده: برای تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات خود، به یک پلت فرم شخص ثالث مانند Google Analytics و تجربه کافی برای تفسیر درست نتایج نیاز دارید. شرکت های متوسط و مارک های بزرگ به تحلیل قوی نیاز دارند تا تبلیغات را هدفمند و موثرتر کنند.
تبلیغ کور: این اصطلاح مربوط به کوری بنر است. کاربران تقریباً هر بار که یک صفحه وب باز می کنند تبلیغات را مشاهده می کنند. به همین دلیل، آنها به راحتی بنرها را حتی بدون توجه به آنها نادیده می گیرند. برای مبارزه با این موضوع، مطمئن شوید که بنرهای شما افراد درستی را که به پیشنهاد شما نیاز دارند، هدف قرار می دهند.
مزایای تبلیغات اینترنتی و خدمات بازاریابی
پوشش جهانی آسانی دارد: امروزه مردم عادت دارند که اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق موتورهای جستجو مانند Google ، Bing و غیره جستجو کنند. تبلیغات اینترنتی راهی برای نشان دادن پیشنهادات شما در مقابل بیش از ۴٫۳ میلیارد کاربر وب در سراسر جهان است. شما می توانید به راحتی از طریق اینترنت تمام دنیا را هدف قرار دهید.
مقرون به صرفه برای هر بودجه: بازاریابی آنلاین، حداقل هزینه برای رسیدن به ۲۰۰۰ مخاطب سه برابر ارزان تر از روش های تبلیغاتی سنتی است. بنابراین هر شرکتی از یک تجارت کوچک خانوادگی تا یک شرکت بزرگ می تواند از تبلیغات آنلاین استفاده کند و از منابع مالی خود بیشترین بهره را ببرد.
افزایش بازدید از یک وب سایت با افزایش درآمد برابر است: هرچه بازدید کننده بیشتری به سایت داشته باشید، مشتری بالقوه بیشتری خواهید داشت که در نتیجه فروش شما افزایش می یابد.
هدف تبلیغات اینترنتی جلب توجه کاربران و هدایت آنها به وب سایت شماست. پیشنهادهای نمایش داده شده در تبلیغات دیجیتال باید حس کنجکاوی را برانگیخته و دلیل خوبی برای کلیک کردن بر روی سایت شما به مردم ارائه دهد.
انتخاب هدفمند را به ارمغان می آورد: برخلاف رسانه های سنتی بازاریابی که بدون فیلتر کردن برای همه تبلیغ می کنند، تبلیغات اینترنتی پیام را برای مخاطبان خاص ارسال میکند .این ها افرادی هستند که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شوند.
به عنوان مثال ، یک شرکت تجهیزات مسافرتی ممکن است از تبلیغات شبکه های اجتماعی برای تبلیغ به کاربرانی که علاقه زیادی به سفر دارند، از تشویق لایک و اشتراک استفاده کند.
هدف گیری مجدد را امکان پذیر می کند: خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی راهی برای گفتن این است: “سلام ، به نظر می رسد چند روز پیش این توستر را چک کردید. من اینجا یک مورد شگفت انگیز برای شما دارم! ” اگر افراد زیادی بدون خرید چیزی به فروشگاه آنلاین لوازم خانگی شما مراجعه می کنند، با تبلیغات بنری که در وب سایت شما تکرار میگردد، نیازشان به آنها یادآوری میشود.
به شما امکان می دهد با مخاطبان خود نقاط تماس مختلف ایجاد کنید: تبلیغات اینترنتی به شما کمک می کند تا در زمان مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود در مکان مناسب ظاهر شوید. اگر صاحب یک نانوایی کوچک هستید، از نمایشگرهای اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest برای نمایش محصولات استفاده کنید.
برای به اشتراک گذاشتن اخبار و ایجاد روابط طولانی مدت با مخاطبان، آنها را با بازاریابی از طریق ایمیل تقویت کنید. با ترکیب هوشمندانه انواع مختلف تبلیغات دیجیتال، می توانید نشان دهید که شرکت شما همیشه حاضر و آماده ارائه خدمات است.
قابل اندازه گیری است: برخلاف بازاریابی آفلاین، که هزینه و کارایی آن تا حدودی تقریبی است. شما می توانید با استفاده از سیستم عامل های تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics ، دقیقاً بازده بازاریابی اینترنتی خود را پیگیری کنید.
معایب تبلیغات اینترنتی
چالش های اصلی مرتبط با خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی شامل رقابت شدید، هزینه اشتباهات، تجزیه و تحلیل های پیچیده و تبلیغات کور است. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.
رقابت گسترده: البته این به خدمات شما بستگی دارد. اما اگر چیز جدیدی اختراع نکرده اید باید برای جلب توجه مشتری رقابت کنید. این بازار به خصوص برای مشاغل تجارت الکترونیکی بیش از حد اشباع شده است. بنابراین شما باید نیازهای مشتریان خود را برطرف کرده و مرتباً محصول خود را بهبود بخشید تا آن را رقابتی کنید.
اشتباه گران است: هدف قرار دادن افراد اشتباه، انتخاب کلمات کلیدی کاملاً رقابتی و اجرای کمپین تبلیغاتی در زمان نامناسب، متداول ترین اشتباهاتی است که می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.
برای از بین بردن این اشتباهات، شما یا به یک متخصص برجسته یا به تجربه زیادی نیاز دارید. هر دو نوع نیاز به سرمایه گذاری دارد.
تجزیه و تحلیل پیچیده: برای تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات خود، به یک پلت فرم شخص ثالث مانند Google Analytics و تجربه کافی برای تفسیر درست نتایج نیاز دارید. شرکت های متوسط و مارک های بزرگ به تحلیل قوی نیاز دارند تا تبلیغات را هدفمند و موثرتر کنند.
تبلیغ کور: این اصطلاح مربوط به کوری بنر است. کاربران تقریباً هر بار که یک صفحه وب باز می کنند تبلیغات را مشاهده می کنند. به همین دلیل، آنها به راحتی بنرها را حتی بدون توجه به آنها نادیده می گیرند. برای مبارزه با این موضوع، مطمئن شوید که بنرهای شما افراد درستی را که به پیشنهاد شما نیاز دارند، هدف قرار می دهند.