چگونه طراحان وب می توانند ارتباط با مشتریان را توسعه دهند
[/url]
[url=http://magbot.ir/] طراحی سایت
این عمدتا اتفاق می افتد به این دلیل که مشتریان اغلب ایده اشتباهی از آنچه باید انجام شود فکر می کنند "هر کسی می تواند یک وب سایت را طراحی کند."
به نظر آنها، سایت همان چیزی است که ابتدا در فتوشاپ باز کرده اید و چیزی را طراحی می کند، سپس سه خط کد را وارد می کند و شما یک وب سایت را ایجاد کرده اید. همه ما می دانیم که واقعیت کاملا متفاوت است، اما تا زمانی که ما این را به مشتریان خود توضیح ندهیم، آنها ما را درک نمی کنند. بهتر است موارد زیر را برای مشتری خود مشخص کنید. این حاصل سالها تجربه من با مشتریان است
1. شما یک هنرمند هستید، نه یک کارگر
خوب است که با این یکی شروع شود. از ابتدا به آنها توضیح دهید که کاری که شما انجام می دهید، کاری خلاقانه است. به آنها بگویید طراحان نیاز به استعداد، مهارت و تجربه دارند تا بتوانند محصولات با کیفیت بالا را ارائه کنند. طراحان/هنرمندان مانند هر نوع متخصص دیگر می دانند که چگونه کار خود را انجام دهند. هیچ کس به پزشکان نمی گوید که چگونه شغل خود را انجام دهند و این بدین خاطر است که مردم می دانند که دکترشان خیلی بیشتر از سلامت آنها می داند. باید با بین طراحان و مشتری همین رفتار باشد. فقط به این دلیل که مشتریان می دانند که آبی و قرمز بنفش را تفکیک کنند،از آنها کارشناس نمی سازد.
به مشتریان خود بگویید که بدون در نظر گرفتن آنچه که می دانید و تجربه دارید، طراحی آسان نیست. به آنها توضیح دهید که حتی اگر بازخوردشان را می پذیرید شما متخصص هستید و تنها کاری که فکر می کنید برای محصول نهایی بهتر است انجام می دهید، حتی اگر آنها با شما مخالف باشند . این اغلب با طراحان مستقل اتفاق می افتد. مشتریان فکر می کنند که به دلیل اینکه شما یک طراح آزاد هستید و دفتر یا کار 9-5 از شنبه تا جمعه ندارید، شما حرفه ای نیستید. به مشتری خود بگویید که ساعت های که کار می کنید مثل همه افراد دیگر و اجازه ندارند مثلا در ساعت 10:30 با شما تماس بگیرند تا یک یک تنظیم نهایی کوچک را قبل از اینکه آگهی ها صبح روز بعد به چاپ برسد برای شما ارسال کنند. با تنظیم این مرزها مشتریان نیز محتاط تر خواهند .
2. شما متخصص هستید، نه آنها
شما متخصص هستید نه آنها من به شما این را می گویم چون بارها شده است که یک مشتری به من تلفن کرده و به من گفته است که چگونه کار خود را انجام دهم. شما بهتر از آنچه فکر می کنید وب را می شناسید و نباید شک داشته باشید.
آنها نباید در مورد رسانه های اجتماعی، قابلیت استفاده و طراحی به شما درس بدهند، زیرا شما قبلا آنها را می دانید و احتمالا او آنها را بهتر از شما نمی داند. بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط به این دلیل است که می دانند چگونه Illustrator را باز کنند یا یک کارت دعوت عروسی در مایکروسافت ورد ایجاد کنند طراح هستند. اما مراقب باشید که چطور به این افراد بگویید دست بردارند با آرامش و توضیح.
حالا چگونه می توانید مشتریان خود را مدیریت کنید بستگی به موارد زیادی دارد که نمی توانم همه را به شما بگویم و چگونه این ها را به درستی برایشان توضیح دهید، اما در اینجا چند ایده وجود دارد:
سعی کنید همه دلایل تصمیمات اصلی خود را توضیح دهید. با شنیدن اینکه شما چیزی را با هدف روشن انجام دادید متوجه خواهید شد .
نمایش داده یا آمار برای حمایت از چیزی که شما می گویید بسیار قدرتمند است. مشتریان به راه حل شما اعتقاد دارند، اگر نمونه و آمار را ببینند.
شما می توانید از کتاب ها، قوانین طراحی و اصول، و یا حتی بحث های دانشگاهی یا از فایل ها استفاده کنید تا نشان دهد که کارهایی که انجام می دهید، استاندارد صنعت است.
قدرت مثال بسیار مفید است اگر شما می دانید که چگونه از آن استفاده کنید؛ به مشتریان خود سایر وب سایت های مهم را که استفاده از تکنیک یا اصول مشابه نشان می دهند آگاه سازید.
3. بازخورد ها در نظر گرفته شده است، اعمال نظر مجاز نیست
بازخورد باید همیشه پذیرفته و در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است دیگران ایده های بهتر داشته باشند. آنها ممکن است برخی ایده هایی داشته باشند که نتایج نهایی را بهبود می بخشد.
تفاوت بین بازخورد و اعمال نظر وجود دارد. اگر یک مشتری شروع به ارائه راهنمایی ها و ایده های در مورد چگونگی انجام هر کاری می کند، باید او را متوقف کنید و توضیح دهید که می دانید چه کاری انجام می دهید.به او این واقعیت را اطمینان دهید که نتیجه نهایی بهتر از آن چیزی است که او میخواهد، زیرا شما متخصص هستید، همانطور که در بالا ذکر شد.
4. ارتباط بسیار مهم است
بسیار مهم است که رابطه خوبی با مشتری خود در طول پروژه داشته باشید و همچنین پس از آن. بنابراین سعی کنید ارتباط نزدیک با مشتری را در حالی که با هم کار می کنید، حفظ کنید. این نیز مهم است زیرا تنها راهی است که شما می توانید دریابید که مشتری چه فکر و خواسته ای از شما را دارد.
بسیاری از مشتریان تمایل دارند در پروژه هایشان دخیل باشند، چرا که بسیاری از طراحان سعی می کنند از آن دور بمانند و تنها در تاریخ تحویل پروژه خود را نشان می دهند، هزینه می گیرند و می روند. این به احتمال زیاد رابطه شما را متوقف می کند و مشتری هرگز برای کار بیشتر به شما باز نخواهد گشت. اگر کمی مشتری را درگیر کنید، او احساس خواهد کرد که او بخشی از پروژه است و او کسی است که تصمیمی می گیرد - هرچند ما می دانیم که چنین نیست.
5. وب چاپ نمی شود
یک تصور اشتباه عمومی وجود دارد که وب و چاپ بسیار مشابه هستند. خوب، آنها نمی دانند ولی ما می دانیم، اما چگونه این را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ آنها ممکن است یک وبسایت را مانند یک بروشور تصور کنند - در حالی که اینطور نیست. مهم است زمان را بپذیریم و به مشتریان خود توضیح دهیم که وب بسیار متفاوت از چاپ است و قوانین مختلفی وجود دارد. لازم نیست که آنها یک کتاب طراحی کامل بخوانند، فقط برخی از اصول اساسی را توضیح دهید و نمونه هایی را ارائه دهید .
6. "یک تغییر نهایی کوچک" وجود ندارد
اگر حتی کوچکترین تجربه ای دارید، این نقل قول را شنیده اید. یکی دیگر از مشکلات این است که معمولا در آخرین لحظه قبل از مهلت تحویل یک درخواست و بر تمامی فرآیندها تاثیر می گذارد، از جمله مهلت تحویل شما. حتی فرآیند ساده تغییر رنگ ممکن است پیچیده باشد، زیرا شما باید به عقب برگردید و فایلهای مجدد را استخراج کنید، شیوهنامه را تغییر دهید و حتی تغییرات طراحی عمومی را برای تکمیل مجموعه جدید رنگها انجام دهید.
به نظر من یکی از مهم ترین مقررات مورد نیاز در قرارداد شما، بند تحویل است. به طور کامل به مشتری توضیح دهید که برای هر تغییر از یک نقطه در زمان، او مجبور است که بیشتر پرداخت کند. آنها را یک یا دو تجدید نظر (بسته به اندازه پروژه) آزاد بگذارید و از آن پس هزینه را بپردازید.
7. تعیین معیارهای معقول
ما می دانیم که تمام مشتریان محصول را به سرعت هرچه ممکن می خواهند، اما برخی از مشتریان نمی توانند زمان را برای حتی یک وب سایت ساده تعیین کنند . به آنها توضیح دهید که یک وب سایت را نمی توان در دو روز طراحی، توسعه داده و مستقر کرد. بهتر است از این مشتریان اجتناب کنید از کار برای آنها پولی دریافت نمی کنید و یا پول کمتری دریافت می کنید . سعی کنید زمان تحویل را بیشتر از براورد تعیین کنید. یکی از چیزهای خوب در مورد این تنظیم مهلت این است که مشتریان همیشه خوشحال خواهند شد که محصول را پیش زمان انتظار دریافت کنند.
8. قرارداد فقط برای سرگرمی نیست
ما قرارداد و رابطه طراح - مشتری را بازی نمی دانیم. این یک کسب و کار جدی است و به قراردادی که با مشتری امضا می کنید باید احترام بگذارید. مهم است که یک قرارداد قوی داشته باشید. علاوه بر این، از ابتدا به مشتری بگویید که قرارداد مهم است و شما می خواهید آن را مورد احترام قرار دهید. او واقعا احساس خوبی در مورد شما خواهد داشت و خواهد دید که شما در مورد آنچه که انجام می دهید جدی و حرفه ای هستید.
مقالات مرتبط
اصول ایجاد صفحه نمونه کارها برای طراحان وب سایت
دریافت پروژه های طراحی سایت طولانی مدت و ماندگار
بهترین مشاغل آزاد برای طراحان وب سایت
[/url]
[url=http://magbot.ir/] طراحی سایت
این عمدتا اتفاق می افتد به این دلیل که مشتریان اغلب ایده اشتباهی از آنچه باید انجام شود فکر می کنند "هر کسی می تواند یک وب سایت را طراحی کند."
به نظر آنها، سایت همان چیزی است که ابتدا در فتوشاپ باز کرده اید و چیزی را طراحی می کند، سپس سه خط کد را وارد می کند و شما یک وب سایت را ایجاد کرده اید. همه ما می دانیم که واقعیت کاملا متفاوت است، اما تا زمانی که ما این را به مشتریان خود توضیح ندهیم، آنها ما را درک نمی کنند. بهتر است موارد زیر را برای مشتری خود مشخص کنید. این حاصل سالها تجربه من با مشتریان است
1. شما یک هنرمند هستید، نه یک کارگر
خوب است که با این یکی شروع شود. از ابتدا به آنها توضیح دهید که کاری که شما انجام می دهید، کاری خلاقانه است. به آنها بگویید طراحان نیاز به استعداد، مهارت و تجربه دارند تا بتوانند محصولات با کیفیت بالا را ارائه کنند. طراحان/هنرمندان مانند هر نوع متخصص دیگر می دانند که چگونه کار خود را انجام دهند. هیچ کس به پزشکان نمی گوید که چگونه شغل خود را انجام دهند و این بدین خاطر است که مردم می دانند که دکترشان خیلی بیشتر از سلامت آنها می داند. باید با بین طراحان و مشتری همین رفتار باشد. فقط به این دلیل که مشتریان می دانند که آبی و قرمز بنفش را تفکیک کنند،از آنها کارشناس نمی سازد.
به مشتریان خود بگویید که بدون در نظر گرفتن آنچه که می دانید و تجربه دارید، طراحی آسان نیست. به آنها توضیح دهید که حتی اگر بازخوردشان را می پذیرید شما متخصص هستید و تنها کاری که فکر می کنید برای محصول نهایی بهتر است انجام می دهید، حتی اگر آنها با شما مخالف باشند . این اغلب با طراحان مستقل اتفاق می افتد. مشتریان فکر می کنند که به دلیل اینکه شما یک طراح آزاد هستید و دفتر یا کار 9-5 از شنبه تا جمعه ندارید، شما حرفه ای نیستید. به مشتری خود بگویید که ساعت های که کار می کنید مثل همه افراد دیگر و اجازه ندارند مثلا در ساعت 10:30 با شما تماس بگیرند تا یک یک تنظیم نهایی کوچک را قبل از اینکه آگهی ها صبح روز بعد به چاپ برسد برای شما ارسال کنند. با تنظیم این مرزها مشتریان نیز محتاط تر خواهند .
2. شما متخصص هستید، نه آنها
شما متخصص هستید نه آنها من به شما این را می گویم چون بارها شده است که یک مشتری به من تلفن کرده و به من گفته است که چگونه کار خود را انجام دهم. شما بهتر از آنچه فکر می کنید وب را می شناسید و نباید شک داشته باشید.
آنها نباید در مورد رسانه های اجتماعی، قابلیت استفاده و طراحی به شما درس بدهند، زیرا شما قبلا آنها را می دانید و احتمالا او آنها را بهتر از شما نمی داند. بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط به این دلیل است که می دانند چگونه Illustrator را باز کنند یا یک کارت دعوت عروسی در مایکروسافت ورد ایجاد کنند طراح هستند. اما مراقب باشید که چطور به این افراد بگویید دست بردارند با آرامش و توضیح.
حالا چگونه می توانید مشتریان خود را مدیریت کنید بستگی به موارد زیادی دارد که نمی توانم همه را به شما بگویم و چگونه این ها را به درستی برایشان توضیح دهید، اما در اینجا چند ایده وجود دارد:
سعی کنید همه دلایل تصمیمات اصلی خود را توضیح دهید. با شنیدن اینکه شما چیزی را با هدف روشن انجام دادید متوجه خواهید شد .
نمایش داده یا آمار برای حمایت از چیزی که شما می گویید بسیار قدرتمند است. مشتریان به راه حل شما اعتقاد دارند، اگر نمونه و آمار را ببینند.
شما می توانید از کتاب ها، قوانین طراحی و اصول، و یا حتی بحث های دانشگاهی یا از فایل ها استفاده کنید تا نشان دهد که کارهایی که انجام می دهید، استاندارد صنعت است.
قدرت مثال بسیار مفید است اگر شما می دانید که چگونه از آن استفاده کنید؛ به مشتریان خود سایر وب سایت های مهم را که استفاده از تکنیک یا اصول مشابه نشان می دهند آگاه سازید.
3. بازخورد ها در نظر گرفته شده است، اعمال نظر مجاز نیست
بازخورد باید همیشه پذیرفته و در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است دیگران ایده های بهتر داشته باشند. آنها ممکن است برخی ایده هایی داشته باشند که نتایج نهایی را بهبود می بخشد.
تفاوت بین بازخورد و اعمال نظر وجود دارد. اگر یک مشتری شروع به ارائه راهنمایی ها و ایده های در مورد چگونگی انجام هر کاری می کند، باید او را متوقف کنید و توضیح دهید که می دانید چه کاری انجام می دهید.به او این واقعیت را اطمینان دهید که نتیجه نهایی بهتر از آن چیزی است که او میخواهد، زیرا شما متخصص هستید، همانطور که در بالا ذکر شد.
4. ارتباط بسیار مهم است
بسیار مهم است که رابطه خوبی با مشتری خود در طول پروژه داشته باشید و همچنین پس از آن. بنابراین سعی کنید ارتباط نزدیک با مشتری را در حالی که با هم کار می کنید، حفظ کنید. این نیز مهم است زیرا تنها راهی است که شما می توانید دریابید که مشتری چه فکر و خواسته ای از شما را دارد.
بسیاری از مشتریان تمایل دارند در پروژه هایشان دخیل باشند، چرا که بسیاری از طراحان سعی می کنند از آن دور بمانند و تنها در تاریخ تحویل پروژه خود را نشان می دهند، هزینه می گیرند و می روند. این به احتمال زیاد رابطه شما را متوقف می کند و مشتری هرگز برای کار بیشتر به شما باز نخواهد گشت. اگر کمی مشتری را درگیر کنید، او احساس خواهد کرد که او بخشی از پروژه است و او کسی است که تصمیمی می گیرد - هرچند ما می دانیم که چنین نیست.
5. وب چاپ نمی شود
یک تصور اشتباه عمومی وجود دارد که وب و چاپ بسیار مشابه هستند. خوب، آنها نمی دانند ولی ما می دانیم، اما چگونه این را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ آنها ممکن است یک وبسایت را مانند یک بروشور تصور کنند - در حالی که اینطور نیست. مهم است زمان را بپذیریم و به مشتریان خود توضیح دهیم که وب بسیار متفاوت از چاپ است و قوانین مختلفی وجود دارد. لازم نیست که آنها یک کتاب طراحی کامل بخوانند، فقط برخی از اصول اساسی را توضیح دهید و نمونه هایی را ارائه دهید .
6. "یک تغییر نهایی کوچک" وجود ندارد
اگر حتی کوچکترین تجربه ای دارید، این نقل قول را شنیده اید. یکی دیگر از مشکلات این است که معمولا در آخرین لحظه قبل از مهلت تحویل یک درخواست و بر تمامی فرآیندها تاثیر می گذارد، از جمله مهلت تحویل شما. حتی فرآیند ساده تغییر رنگ ممکن است پیچیده باشد، زیرا شما باید به عقب برگردید و فایلهای مجدد را استخراج کنید، شیوهنامه را تغییر دهید و حتی تغییرات طراحی عمومی را برای تکمیل مجموعه جدید رنگها انجام دهید.
به نظر من یکی از مهم ترین مقررات مورد نیاز در قرارداد شما، بند تحویل است. به طور کامل به مشتری توضیح دهید که برای هر تغییر از یک نقطه در زمان، او مجبور است که بیشتر پرداخت کند. آنها را یک یا دو تجدید نظر (بسته به اندازه پروژه) آزاد بگذارید و از آن پس هزینه را بپردازید.
7. تعیین معیارهای معقول
ما می دانیم که تمام مشتریان محصول را به سرعت هرچه ممکن می خواهند، اما برخی از مشتریان نمی توانند زمان را برای حتی یک وب سایت ساده تعیین کنند . به آنها توضیح دهید که یک وب سایت را نمی توان در دو روز طراحی، توسعه داده و مستقر کرد. بهتر است از این مشتریان اجتناب کنید از کار برای آنها پولی دریافت نمی کنید و یا پول کمتری دریافت می کنید . سعی کنید زمان تحویل را بیشتر از براورد تعیین کنید. یکی از چیزهای خوب در مورد این تنظیم مهلت این است که مشتریان همیشه خوشحال خواهند شد که محصول را پیش زمان انتظار دریافت کنند.
8. قرارداد فقط برای سرگرمی نیست
ما قرارداد و رابطه طراح - مشتری را بازی نمی دانیم. این یک کسب و کار جدی است و به قراردادی که با مشتری امضا می کنید باید احترام بگذارید. مهم است که یک قرارداد قوی داشته باشید. علاوه بر این، از ابتدا به مشتری بگویید که قرارداد مهم است و شما می خواهید آن را مورد احترام قرار دهید. او واقعا احساس خوبی در مورد شما خواهد داشت و خواهد دید که شما در مورد آنچه که انجام می دهید جدی و حرفه ای هستید.
اصول ایجاد صفحه نمونه کارها برای طراحان وب سایت
دریافت پروژه های طراحی سایت طولانی مدت و ماندگار
بهترین مشاغل آزاد برای طراحان وب سایت