۱۳۹۷-۰۸-۰۸، ۰۴:۴۳ ب.ظ
در تجارت، اولین برخورد مهمترین تاثیر را میگذارد البته من در مورد آهنگ آسانسور شما صحبت نمیکنم.
فقط 50 میلی ثانیه (0.05 ثانیه) طول میشکد تا عقیده دیگران در مورد وبسایت شما شکل بگیرد. برای بعضی ها اولین برخورد با وبسایت شما، منجر به ایجاد تنها عقیده افراد در مورد کسب و کار شما میشود.
لذا شما چگونه اولین برخورد(تاثیر) را شکل میدهید و آن را ماندگار میکنید؟ طراحی سایت را درک کنید و روندهای طراحی وب که موثرترین تاثیر را بر روی مشتری گذاشته و کسب و کار شما را بالاتر از بقیه قرار میدهند انتخاب کنید.
اما آیا بازدید کنندگان سایت واقعاً به طراحی سایت اهمیت میدهند؟ بله امیت میدهند در واقع 75% افرادی که وبسایت شما را بازدید میکنند میزان اعتبار شما را بر اساس طراحی وبسایت شما می سنجند. اهمیت زیادی دارد که در صدر روندهای طراحی وبسایت قرار بگیرید. البته در عمل به این سادگی نیست بخصوص وقتی که صاحب یک کسب و کار باشید.
به همین دلیل من خلاصه ای از روندهای طراحی وب سایت در سال 2018 را در اینجا اورده ام. تیم جریان وب که متشکل از خبرگان طراحی است، چهار مورد را که بیان کرده اند که باعث میشود بازدید کنندگان در نگاه اول عاشق وبسایت شما شوند چون برخورد اول مهم است و همه ما پر مشغله ایم.
1.عنصر ویدیو
بر کسی پوشیده نیست که اینترنت در حال تبدیل به یک رسانه ویدیو گرافیکی است (شاید تاکنون نیز تبدیل شده باشد). در واقع ویدیو تشکیل دهنده 82% از کل ترافیک اینترنت در سال 2021 خواهد بود. این روند را نباید دست کم گرفت. ویدیو این توانایی را در سال 1979 نشان داد یعنی زمانی که ستاره های رادیو را نابود کرد.
ابتدا خبر بد: تولید ویدیو نیاز به زمان بیشتر، پول و منابع بیشتر دارد.
خبر خوب اینکه ما بر این مشکل فائق آمدیم: ویدیو کار خارق العادۀ ارزش گذاری بر کسب و کار شما را انجام میدهد بطوریکه نه کپی و نه عکس های ثابت قادر به انجام چنین کاری نیستند.
اگر شما یک خدمت یا محصول مفهومی را میفروشید، ویدیو بویژه برای شما مهم است. صفحه ویژگی های Stripe Sigma’s را دریافت کنید که به شکل نامحسوسی ویدیو را با طراحی ترکیب میکند تا یک مفهوم پیچیده را به شگل قابل هضم و جذاب ارائه دهد.
خبرهای خوب بیشتری برای علاقه مندان به SEO وجود دارد. Video Explianers معتقد است که اضافه کردن ویدیو به وبسایت شما میتواند شانس اینکه نتیجه جستجو برای شرکت شما در صفحه اول گوگل قرار گیرد را تا 53 برابر بیشتر کند.
2. فرم طولانی "چند رسانه ای" فراگیر
یکی دیگر ابزاری که محصولات و خدمات شما را زنده میکند، ابزار چند رسانه ای فراگیر است. یک فرمت چند رسانه ای غنی تر از هر اینفوگرافیک یا پست وبلاگ است و به مشتریان شما اجازه میدهد تا تجربه انجام تجارت با شما را بصورت تصویری داشته باشند و به دام بیفتند.
برای مجاب کردن مخاطب، به محصولات و خدمات خود زندگی ببخشید و تخصص خود را در اکوسیستمی که در آن فعالیت میکنید شرح دهید، شما باید یک تجربه خلق کنید.
ابتدا با یک چیدمان معمولی شروع کنید . سپس آن را با ویدیو، صدا، جدول، نمودار و نقشه غنی کنید تا داستان میخکوب کننده ای را روایت کنید. خروجی های رسانه مانند CNN، ESPN و National Geographic از این راه نوآورانه برای بیان داستان خود استفاده میکنند و حالا کسب و کارها دارند از این روش تبعیت میکنند.
برای مثال Dropbox طراحی مجدد برند خود را تغییر داده و آن را تبدیل به یک داستان جذاب و مسحور کننده در Dropbox design نمود. برند شما چه داستانی را باید تعریف کند.
3. content hub (محتوای در غالب یک فایل) یا کتاب اینترنتی
تقاضا برای اطلاعات همیشه وجود دارد. ایجاد محتوای پر ارزش یکی از بهترین راهها برای تولید خط مشی وایجاد آگاهی از برند است. آیا میدانید که مشتری ایده آل شما به دنبال چه نوع اطلاعاتی است؟ آیا شما یا یکی از اعضای گروهتان میتواند این اطلاعات را برای او فراهم کند؟
اگر پاسخ بله است شما هم اکنون به یک استراتژی بی نظیر برای بازاریابی محتوا دست یافته اید: کتابهای اینترنتی. کتابهای اینترنتی ebook های آینده هستند که برای اینترنت ساخته شده اند.
اگر شما واقعاً در چیزی خبره هستید و مشتری های شما( مشتری های بالقوه) از دانش شما بهره میبرند، یک کتاب اینترنتی خلق کنید و در مورد آن به تمام دنیا بگویید.
برای مثال کتابهای اینکوترمز اطلاعات و دیدگاه های مفیدی را بدون PDF و زیر و بم های پیچیده فروش ارائه میدهند. گفتم که کتابهای اینترنتی خوب هستند.
4.طراحی سایت با اولیت اصول
همه ری دالیو( نویسنده کتاب اصول: زندگی و کار) نیستند اما تمام کسب و کارها میتوانند و باید ابتدا بر اساس اصول فکر کنند. این اصول چه ارتباطی با طراحی دارد؟ همین اصولی که محصولات یا خدمات شما را هدایت میکند باید فرایند طراحی سایت شما را نیز هدایت کند.
فرض کنید شخصی بدون هیچگونه دانشی از کسب و کار شما بطور اتفاقی وب سایت شما را بازدید میکند. برای این کاربر، وبسایت شما حکم برند شما را دارد. حالا که گروه بازاریابی شما این رهنمون را ایجاد کرده، این وظیفه شماست که تضمین کنید که وبسایت شما بدرستی ارزشهای کسب و کار شما را نمایندگی میکند.
برای انجام اینکار، مطمئن شوید که طراح شما، این ارزشها را میداند و درک میکند و آنها را در طراحی وب سایت شما منعکس میکند. این مکالمه ایست که باید در مرحله اولیه فرایند طراحی اتفاق بیفتد.